Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb thuiis een server draaien onder WINDOWS SERVER 2003 R2. Nu zou ik willen verbinding maken vanuit mijn tweede woonst. Ik kan dit doen via TERMINAL SERVER. Om dit mogelijk te maken moet ik dan een DOMEINNAAM hebben via een provider (Telenet) of bestaat de mogelijkheid om het zonder te doen.
Graag inlichtingen om deze verbinding te kunnen realiseren.
Dank bij voorbaat, Germain

[OPLOSSING]Eigenlijk is het ongeveer dezelfde werkwijze als een thuisnetwerk, maar met het verschil wat je wil bereiken een extern netwerk is. Een domeinnaam heb je niet echt nodig. De computer met WS 2003 kun je vanop de andere computer buitenshuis bereiken met het IP adres dat toegekend werd aan je computer thuis waarop WS2003 draait. Je zal je Computer met WS2003 wel zeer goed moeten beveiligen. In XP en vista kun je de netwerkinstellingen instellen dat mappen op je computer vanop een een externe computer te bereiken zijn. Ik weet nu ook niet wat de juiste bedoelingen van jou zijn. Je kan het zowat vergelijken met mensen die vanaf thuis de computers van het werk kunnen bereiken en die dan een inlognaam en paswoord nodig hebben.[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eigenlijk is het ongeveer dezelfde werkwijze als een thuisnetwerk, maar met het verschil wat je wil bereiken een extern netwerk is. Een domeinnaam heb je niet echt nodig. De computer met WS 2003 kun je vanop de andere computer buitenshuis bereiken met het IP adres dat toegekend werd aan je computer thuis waarop WS2003 draait. Je zal je Computer met WS2003 wel zeer goed moeten beveiligen. In XP en vista kun je de netwerkinstellingen instellen dat mappen op je computer vanop een een externe computer te bereiken zijn. Ik weet nu ook niet wat de juiste bedoelingen van jou zijn. Je kan het zowat vergelijken met mensen die vanaf thuis de computers van het werk kunnen bereiken en die dan een inlognaam en paswoord nodig hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan