Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
ik wil een vriendschapsverzoek sturen naar iemand die ik ; kennen mekaar -op Facebook maar ik krijg telkens het bericht dat ik die persoon waarschijnlijk niet ken
Dat komt omdat Facebook bepaalde privacy-instellingen heeft waardoor sommige mensen geen vriendschapsverzoeken kunnen ontvangen van mensen buiten hun netwerk (dus zonder gemeenschappelijke vrienden).
Wat je kunt doen om dit te omzeilen:
Zoek gemeenschappelijke vrienden
Kijk of jullie gezamenlijke vrienden hebben. Als je iemand kent die al bevriend is met die persoon, kun je vragen of ze jullie aan elkaar willen voorstellen (of een gemeenschappelijke groep toevoegen).
Stuur een bericht (indien mogelijk)
Als je de optie hebt om een Messenger-bericht te sturen, doe dat. Stel je even netjes voor en leg uit hoe je elkaar kent. Als die persoon je bericht ziet en vertrouwt, kunnen ze jou zelf een vriendschapsverzoek sturen.
Controleer je eigen profiel
Zorg dat je profiel er betrouwbaar uitziet:
Volgen in plaats van toevoegen
Als de knop "Vriendschapsverzoek" niet beschikbaar is, kun je soms wel op "Volgen" klikken. Dan ziet de persoon je naam mogelijk bij meldingen.
Wacht of probeer het later opnieuw
Soms helpt het om even te wachten – als de persoon zijn of haar instellingen verandert, kun je het later opnieuw proberen.
Extra: Waarom doet Facebook dit?
Facebook wil spam en ongewenste verzoeken beperken. Mensen kunnen zelf instellen wie hen een vriendschapsverzoek mag sturen:
Iedereen
Alleen vrienden van vrienden
Die laatste instelling zorgt voor het probleem dat jij nu ervaart.
ik heb ook een ander vraagje tussen de contacten staan er personen waar ik niet bevriend mee ben. dit zijn personen waar ik eens een via messenger contact heb opgenomen. kan dit uitgeschakeld worden (of verwijderd) zodat er in de lijst alleen vrienden te zien zijn?
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.