Status
Niet open voor verdere reacties.

broere69

Steunend lid
Vip Lid
Beste zou ik dat doen ,

Een facebook account openen gewoon om foto's te uppen als back-up ook en geen vrienden uitnodigen niets doen ermee alleen af en toe eens gaan kijken naar de foto's als ik bij familie zit.
 
Je kan je ook een externe schijf kopen en ze daar op plaatsen.
 
Facebook zeker niet gebruiken als backup medium! Je geeft trouwens de rechten op die foto's af aan facebook op dat moment, of dit was alleszinds toch zo.
Gebruik desnoods een online dienst zoals Microsoft SkyDrive ofzo. Dat dient daarvoor.
 
Veel providers ( In Nederland in iedergeval wel ) geven gratis webspace bij een internet abonnement. Meestal niet veel, maar kan wel voldoende zijn om alle foto's op te plaatsen die nodig zijn.

Ik heb dit zelf ook bij KPN, maar gebruik dit niet. Je eigen plek op internet
 
je kan ook je c schijf in twee delen dus kan je de tweede gedeelte gebruiken voor opslag of zoals al aangegeven een externe schijf of een usb stick.
van microsoft skydrive ben je ook niet zeker.als deze online verdwijnt(stoppen door microsoft) ben je ook alles kwijt.
in het andere geval fb uitsluiten
 
je kan ook je c schijf in twee delen dus kan je de tweede gedeelte gebruiken voor opslag of zoals al aangegeven een externe schijf of een usb stick.
van microsoft skydrive ben je ook niet zeker.als deze online verdwijnt(stoppen door microsoft) ben je ook alles kwijt.
in het andere geval fb uitsluiten

Microsoft gaat niet zomaar stoppen hiermee. Ze gaan zeker niet zomaar al die data "weggooien". Is geen goed argument. Zelfs als Skydrive niet blijft, gaat die data wel ergens naartoe. Plus dat die data daar veilig staat. Op alle gebied; toegankelijkheid & redundantie.

En een 2de partitie geeft geen voordeel aan externe toegankelijkheid betreffende het "cloud" idee. En voorziet daarboven geen data redundantie/backup.
 
zeg nooit nooit hee @ddragon voor de rest heb je gelijk maar persoonlijk zou ik niet afgaan op die bepaalde site,s ik gebruik dan liever mijn externe schijf inclusief 100% veilig en kan je via openen bekijken of met een backup terug zetten.ik veronderstel toch dat je een map van je foto,s kan maken en dit door een backup op de tweede gedeelte zetten.en dat je die dan ook kan bekijken of terugzetten
voor alles is een oplossing.
 
Ik ga even alle zwakheden uit jou oplossingen hier aanhalen;

- Backup op een 2de deel van je harde schijf.
> Harde schijf mechanisch defect en je bent alles kwijt.
>> Betrouwbare cloud oplossing van vb Microsoft: Backup wordt dmv betrouwbare en dure NAS RAID oplossingen voorzien.


- Backup op een externe schijf.
> Bewaar de externe schijf onder hetzelfde dak als je PC en bij een brand ben je alles kwijt.
>> Data wordt bewaard buitenshuis in datacenters van Microsoft welke zelfs tegen brand beveiligd/voorzien zijn.


Enige "nadeel" aan cloud oplossingen;
- Je hebt internet nodig om aan je data te raken.


Microsoft kan stoppen met Support op bepaalde producten. Microsoft kan stoppen met nieuwe releases van bepaalde producten. Maar Microsoft kan/mag niet zomaar van vandaag op morgen al die data wegsmijten.
Kijk naar hotmail. Is daar al ooit iemand al zen data/emails van kwijtgespeeld? Die producten transformeren, maar verdwijnen niet.
 
zo kunnen we blijven bezig zijn hee@ddragon maar nog een ding wil ik kwijt inderdaad al wat je opnoemt kan je kwijt spelen maar speel voor zeker koop 2 externe schijven of usb slaat daar alle data en wat je dierbaar is aan op huur je een kluis in de bank steek je daar eentje in ben je brandvrij en verzekerd de andere kan je dan gewoon aansluiten op je pc dus brand of niet je hebt nog eentje in reserve.;)
 
Ik bespreek hier dingen die voor veel mensen taboe zijn, vernieuwing. Iets anders dan wat we "kennen" en zogezegd "vertrouwen". En toch krijg ik zeer veel mensen hier over de vloer die hun zo dierbare data kwijtgespeeld zijn.
Een online gratis backup oplossing (van een betrouwbare speler zoals Microsoft) is eigenlijk één van de betere oplossingen die ik al gezien heb de laatste jaren. Zeer betrouwbaar en overal bereikbaar waar je internet toegang hebt. Is dus eigenlijk overal al.

Wat jij verteld is ook een mogelijkheid, ga ik niet ontkennen. Je kan zelfs een NAS voorzien, thuis redundantie voorzien maw. Kost wel iets meer allemaal.
Bewaring in de bank is heel interresant voor bedrijven. Die doen dat ook effectief zo (spreek uit ervaring hier). Maar dan moet je wel een dienst hebben die dat allemaal ophaalt/terugbrengt of zelf ieamand op pad sturen. En dan nog een deftige backup procedure uitwerken, wat ook niet zo eenvoudig is. Is dus niet zo interresant voor de thuisgebruiker.
 
@ddragon wat ik nu lees geef ik je 100% gelijk inderdaad een betrouwbare speler van microsoft dat geraak je niet verloren.daar kan je je data ook opzetten en voor een reserve kan je die data nog eens op een externe schijf zetten dan heb je 2 keuze,s(y);)
 
Zelf gebruik ik Pogoplug om mijn bestanden online op te slaan.
het is niet duur en je kunt er hardeschijven op aansluiten. en met hun speciale actie (als je 5 mensen de pogoplug cloud laat ontdekken) kan je zelfs je eigen computer opnemen.
je krijgt zo een apparaat al vanaf 50 euro. en het duurdere model kan wel meerdere gebruikers hebben.
het fijne is dat je ook links kunt koppelen aan bestanden waar mensen dan vanaf kunnen downloaden, en deze ook weer blokkeren naar wens.
je krijgt standaard 5gb cloudopslag
zie afbeelding voor meer.
http://pogoplug.com/devices
pogoplug.jpg

ik heb thuis ook nog een synology (nas) draaien maar die kan raar genoeg niet remote worden benaderd door mijn provider.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan