Status
Niet open voor verdere reacties.

nijltjetweety

Niet meer actief
Sinds een paar dagen maakt mbam steeds melding over een kwalijk bestand (zir bijlage).
Het vreemde is dat dit steeds plaats vind wanneer er geboerd is via facebook.
Kan er eens iemand kijken op de locatie ( zie bijlage) of dat algemeen is?
Misschien is het enkel bij mij, maar hoe los ik dat dan weer op?

Misschien is het een conflict met windows defender, die heb ik ook al enkele dagen draaien.
Geen idee wie van beide dit veroorzaakt.

Maar als ik dan kijk, bvb hier:
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/dllhost/
blijkt het een windows process
 

Bijlagen

  • farmville..jpg
    farmville..jpg
    9.3 KB · Weergaven: 101
Laatst bewerkt:
ad aware vond dit:

Description: c:\program files\free video and audio converter\vidaudconv.exe Family Name: Win32.TrojanDropper.FJoiner Engine: 1 Clean status: Success Item ID: 3156044 Family ID: 4979 MD5: 419408748a27e40b43d6e9179de0672f
Description: c:\users\ikke\appdata\roaming\microsoft\windows\start menu\programs\multimedia\converter\hd\free video and audio converter\free video and audio converter.lnk Family Name: Win32.TrojanDropper.FJoiner Engine: 1 Clean status: Success Item ID: 3156044 Family ID: 4979 MD5: c0592cf7a56952abf3f92df4e658f0b6

Voor mbam was er geen vuiltje aan de lucht.
Vreemde zaak.
Was dit de oorzaak van het terugkerende bestandje?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er panda cloud terug opgezet.
Ik had die eens weggelaten omdat ik toch al de betaalversie van mbam heb staan, en innobat anti virus staat ook nog steeds op de pc (die moet ik eens zien weg te krijgen).
Panda is nu aan het scannen en heeft reeds 16 threads geneutraliseerd, waarvan 2 of 3 onterecht, die haal ik straks ui de vuilbak van panda.
Dus mijn conclusie: mbam is goed als scanner, maar de realtime protection is waardeloos.
Idem voor innobate anti virus.
 
Resultaat van panda cloud na ad aware (Het systeem was de hele tijd, sinds de format beschermd door mbam betaalversie)
 

Bijlagen

  • scanpan..jpg
    scanpan..jpg
    50.9 KB · Weergaven: 123
  • panda..JPG
    panda..JPG
    34.7 KB · Weergaven: 105
Opgelost.
Na scannen met panda blijft alles goed, geen dllhosttoestanden meer in mbam.
Panda is dus opnieuw ingezet als virusscanner hier, en blijft dat vanaf nu altijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan