Status
Niet open voor verdere reacties.
Hello, ik heb op het moederbord een u.s. Robotics V.92 PCI modem en kan die niet gebruiken op Ubuntu 11.10. Die is nergens te vinden, en trouwens ik weet ook niet hoe je en met welk programma, de hardware in die versie kunt vinden en configureren. Ben een leek in Ubuntu maar dit besturingssysteem vind ik wel fijn, vandaar dat ik meer en meer Ubuntu gebruik. Dus dat faxen is een probleem, weet iemand daar raad mee aub? Mijn beste dank op voorhand, Marnix
 
hier mee kan ikzelf je niet verder mee helpen ....heb ubuntu nog nooit gebruikt en zal dit ook nooit gaan doen !
ik heb wel getracht info op te zoeken ;maarre werd er horendol van ....:shame: nee zo erg was het niet ,ik bedoel eerder dat het een zoeken is naar de naald in een hooi berg !!
wellicht dat er een andere je verder kan helpen ..dus geduldt .
 
Ben er slechts een korte tijd mee bezig, maar het is inderdaad geen lol. Kan er al vrij goed mee weg maar het ergste is, als je zelf iets wil configureren, doet me denken aan het ingeven van commandos in de (?) good old days... . Ik heb ondertussen wel een paar programmas bekeken, die wel willen werken, maar ja, die vinden die modem maar niet. Blijkbaar moet ik een (gratis) faxserver vinden en dit zou Hylfax moeten zijn. Daarbij komt nog dat dit de enige gratis is.... . Ik heb een outprint gedaan van de instructies en mijn bolleke doet er nog pijn van... . Maar ik ben wel geen opgeverstype, dus, ... met de moed der wanhoop werk ik verder. Mocht ik het geluk hebben van de oplossing te vinden ga ik die uiteraard doorspelen aan pctuts, daar is misschien nog wel eens iemand blij om. Alvast mijn dank, groetjes Marnix
 
Je kunt proberen het programma extra stuurprogramma's of Hardwarestuurprogramma's te starten. Voer uw wachtwoord in als hierom wordt gevraagd en activeer de beschikbare stuurprogramma's in het venster dat vervolgens verschijnt. Hier heb je natuurlijk wel een werkende internetverbinding voor nodig!

Ik heb hiervoor een Engelstatig Youtube filmpje gevonden.

[video=youtube;_RLU757OmPQ][How To: Install Hardware Drivers In Ubuntu 11.04 - YouTube[/video]


Als je nog een slotje over hebt in de PC kan je ook nog een insteek modem / fax kaartje proberen die misschien wel onder Ubuntu wil werken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
indien jij de oplossing zou willen door spelen hier , ben je op voorhand al dik bedankt ...
ben verder aan het zoeken geweest doch , omdat ik nooit ubuntu heb gebruikt loop ik telkens op niets uit ..
 
Tsja, als hardware niet wil werken onder een Linux distributie dan houdt het op.
Het enige wat je nog kunt proberen is een fax/modem kaartje bij te plaatsen die wel onder Ubuntu werkt. Maar dan moet je hiervoor wel een slotje vrij hebben in de PC.
 
Dat is de software om te faxen.

Maar ik begreep van je dat je geen drivers kon vinden voor het fax modem onder Ubuntu, waardoor de hardware niet goed werkte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan