Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Er juist telenet geweest om nieuwe modem te plaatsen, downloaden draadloos gaat nu tegen 6000 kb/s

1170296145.png
 
Laatst bewerkt:
Zonder fibernet op kabel Expressnet
Last Result:
Download Speed: 21601 kbps (2700.1 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 1134 kbps (141.8 KB/sec transfer rate)
Latency: 11 ms
woensdag 23 februari 2011 14:36:50

Hebben 3 weken terug nieuwe "versterker" gezet.
1170392435.png
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben espressnetXL en heb ook eens de test gedaan hier thuis met de gewone modem van telenet en met 2x powerlan . Op de ene powerlan zit enkel mijn pc en op die andere powerlan zit een D-LINK met een verbinding naar onze digicorder en een verbinding met mijn vrouw haar pc . Deze test is genomen op mijne pc , dus zonder D-LINK ertussen.

1170485967.png
 
Ik heb Expressnet XL (funkyshake)

hangen meestal 6 pc's aan.

effectieve snelheid is rond de 3mb/s wat dus ongeveer klopt

1170526527.png
 
xtremegamer , amai . Gij hebt hetzelfde als wij hier hebben met 4 pc's minder en wij halen belange die snelheid niet gelijk jij hier aangeeft . Misschien komt dat wel omdat wij met powerlan werken , ik heb ooit eens gelezen dat er altijd snelheids verlies op powerlan zit .
 
xtremegamer , amai . Gij hebt hetzelfde als wij hier hebben met 4 pc's minder en wij halen belange die snelheid niet gelijk jij hier aangeeft . Misschien komt dat wel omdat wij met powerlan werken , ik heb ooit eens gelezen dat er altijd snelheids verlies op powerlan zit .

wel , ik had tot voor kort ook powerlan en daar download ik maar tegen MAX 500kb/s , en soms viel er eentje uit en had er genoeg van , nu alles met kabel veel beter zo :).

raad je echt aan als je kan met kabel gewoon doen !
 
Even zonder router aan pc
1170631811.png

Rechtstreeks op kabel na router van digital tv. Expressnet.
 
Laatst bewerkt:
Last Result:
Download Speed: 56300 kbps (7037.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3249 kbps (406.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 7 ms
woensdag 23 februari 2011 18:48:25

Fibernet 60 ;)
 
Last Result:
Download Speed: 56300 kbps (7037.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 3249 kbps (406.1 KB/sec transfer rate)
Latency: 7 ms
woensdag 23 februari 2011 18:48:25

Fibernet 60 ;)

dat is de enige test die ik zie die eigenlijk in orde is. een expressxl is hetzelfde als fibernet40 en moet bijna 40mbps halen de 35mbps die jij haalt Tuts moeten er toch wel 55 zijn vind ik...

morgenvroeg staan ze ook weer eens bij mij voor een modemswap... 't zal me benieuwen.
 
Weet je, mij interesseert het geen bal.

Ik heb een goed en snel abbo.
Ik kan alles snel up en downloaden en zit hier niet met een stopwatch te kijken of iets het ene moment sneller is dan het andere moment.
Een speedtest doe ik nooit zolang ik tevreden ben met mijn verbinding. Een internetverbinding zal altijd schommelen wat snelheid betreft. Hier doe je niets aan.
Vroeger deed ik wel eens een speedtest, maar 3 minuten later gaf zo'n speedtest behoorlijk andere uitkomsten en als ik daarna weer een test deed was de uitkomst weer anders.

Ik begin pas aan de bel te rinkelen als ik last krijg van mijn ISP en er gebeuren dingen waarvan ik denk die niet goed zijn.
 
dat is de enige test die ik zie die eigenlijk in orde is. een expressxl is hetzelfde als fibernet40 en moet bijna 40mbps halen de 35mbps die jij haalt Tuts moeten er toch wel 55 zijn vind ik...

morgenvroeg staan ze ook weer eens bij mij voor een modemswap... 't zal me benieuwen.

Fibernet 40 is max. 40 Mbps downloadsnelheid en ExpressNet XL is slechts 30 Mbps
Fibernet 60 is max. 60 Mbps
 
xtremegamer , amai . Gij hebt hetzelfde als wij hier hebben met 4 pc's minder en wij halen belange die snelheid niet gelijk jij hier aangeeft . Misschien komt dat wel omdat wij met powerlan werken , ik heb ooit eens gelezen dat er altijd snelheids verlies op powerlan zit .

dat is waar, een powerlan 200M is maximaal 100M, een rechtstreekse kabel is altijd juist, maar soms moeilijk te verwezenlijken.
 
de opbouw van het telenet systeem is gebaseerd op een lus, hoe verder je op de lus zit, hoe langzamer de data overdracht is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan