Webdesign Filezilla transfer wijzigt datumstempel bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Het doet zich voor bij het ophalen van bestand van een server waarop ik een website onderhoud.
Maar eigenlijk is dit als voorbeeld - het doet zich voor met alle bestanden die ik met Filezilla van de server naar lokaal download :

1692216828749.png


De datum op de server is : 16/08/2023 21:55:39 (dus zonet)
Op mijn PC na transfer met FileZilla wordt het : 14/08/2023 02:55:39 ...

Is daar ergens iets met de settings/timezones van de server ? Maar ik zie het daar correct dus ?
Enkel bij overhalen wijzigt het ? Iemand enig idee ...
 
Kies Transfer > Tijdstempels van overgedragen bestanden behouden
Er wordt een waarschuwing weergegeven. Voor FTP-, FTPS- en SFTP-protocollen vereist de tijdstempel voor uploads dat de
server de opdracht MFMT FTP ondersteunt
Iets voor mij uit een heel lang verleden, ik onderhoud geen websites meer maar misschien heb je er iets aan.
 
Dat wist ik al .. en die setting staat zo !
In het geval dat niet zo zou zijn, zou bij transfer het bestand de datum en uur krijgen van de transfer.

Maar dat is het niet : hier krijgt het bestand een datum van 2 dagen geleden !
 
Gebruik TotalCommander, dat heeft ook een FTP functie.
Bij instellingen configruation\options\copy/delete vink je Copy_date/time of directories aan.
Dan stel je FTP in en wordt van bestanden de originele timestamp behouden, directories krijgen de huidige tijdstamp.
Als dat bij jou niet werkt mss een ander (windows) probleempje?

Je kan ook verschillende bestanden uit verschillende mappen markeren en dan achteraf in bulk downloaden etc...
Weet niet of het alle functies van filezilla heeft wat ik ooit 1 keer gebruikt heb en toen maar terug naar TotalCommander gegaan ben.
Bij downloaden kan je ook kiezen om te overschrijven, resumen, enkele nieuwe etc...
Bij FTP (3 regels lager) heb ik "Use passive mode by default" aangevinkt.
Het is mijn AIO tool sinds het nog Windows Commander noemde toen het op de markt kwam, gebruik nooit verkenner.



1692316334139.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan