Data transfer probleem windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
als het een nieuwe is gaat er niets zowel externe hdd als usb. met windows 7.

probeer die eens in te werken op een xp. en later met windows 7 . dan moet alles gaan.

heb ik ook aan de hand gehad
 
Beste PC tutters :p

Ik zit met een enorm vervelend probleem met windows 7 en ik snap eigenlijk niet goed wat hiervan de oorzaak is.

Het betreffende om data transfers van en op de computer.

Dus stel je voor..

Je hebt een externe harde schijf die je wilt copieren op je interne schijf ne selecteert je mappen en dan blijkt dat regelmatig de overdracht onderbroken wordt met foutmeldingen op files waar totaal niets mis mee is (ze werken dus effectief wel).

Het gaat zowel over muziek als over filmbestanden. zoals WMV en soms zelfs AVI?!

Erg leuk en handig is het dus niet als je ziet dat van de 20 files je wilt doen er maar 16 ofzo lukken terwijl niets van deze data corrupt is?

Weet iemand misschien waarom dit zou kunnen zijn?

(btw voor de rest is windows 7 een top bestuurings systeem!)

en BTW 2..

Het gaat niet enkel alleen over mijn computer. Ook vrienden van mij die gebruiker zijn van windows 7 staan met de handen in het haar omwille van dit probleem.

Hulp is dus gevraagd.

mvg,

J.

Ik ga hier geen straffe uitspraken doen, maar W7 is in essentie slechts een patch van Vista. En daar loop ik niet te hoog met op. Ik kan me best voorstellen dat hier iets misgaat. Doe je de copy-paste in cluster of bestand per bestand?

Je kan natuurlijk ook een iso backup maken van de ene schijf en die op de andere weer plaatsen.
 
bij mijn weten nog niet, er kon ( of kan) wel een officiele engelse versie gedownload worden, deze is te gebruiken tot ergens in 2010. Krijg ook updates binnen, er is zelfs nu een update naar nederlands.
Wanneer men in Frankrijk een nieuwe computer koopt( bij sommige warenhuizen) met vista krijgt men hierbij een bon om tegen een kleine vergoeding ( dach ongeveer 20€) de nieuwe windows 7 te verkrijgen bij de lancering hiervan.
 
Citaat:
Origineel gepost door JohanS83
Beste PC tutters

Ik zit met een enorm vervelend probleem met windows 7 en ik snap eigenlijk niet goed wat hiervan de oorzaak is.

Het betreffende om data transfers van en op de computer.

Dus stel je voor..

Je hebt een externe harde schijf die je wilt copieren op je interne schijf ne selecteert je mappen en dan blijkt dat regelmatig de overdracht onderbroken wordt met foutmeldingen op files waar totaal niets mis mee is (ze werken dus effectief wel).

Het gaat zowel over muziek als over filmbestanden. zoals WMV en soms zelfs AVI?!

Erg leuk en handig is het dus niet als je ziet dat van de 20 files je wilt doen er maar 16 ofzo lukken terwijl niets van deze data corrupt is?

Weet iemand misschien waarom dit zou kunnen zijn?

(btw voor de rest is windows 7 een top bestuurings systeem!)

en BTW 2..

Het gaat niet enkel alleen over mijn computer. Ook vrienden van mij die gebruiker zijn van windows 7 staan met de handen in het haar omwille van dit probleem.

Hulp is dus gevraagd.

mvg,

J.

Ik ga hier geen straffe uitspraken doen, maar W7 is in essentie slechts een patch van Vista. En daar loop ik niet te hoog met op. Ik kan me best voorstellen dat hier iets misgaat. Doe je de copy-paste in cluster of bestand per bestand?

Je kan natuurlijk ook een iso backup maken van de ene schijf en die op de andere weer plaatsen.


Laten we eerlijk zijn... iedereen die de opvolging beetje kent van windows operating systemen weet dat Windows 7 windows Vista is maar dit dan wel beter afgewerkt. En echt wel beter afgewerkt.. ik ben zeer tevreden over de voorruitgang met windows 7 in vergelijk met windows Vista. Maar toch.. zulke kinderfouten vind ik natuurlijk vervelend.

Of hij al te verkrijgen is? Ja.. in beta idd tot 2010.

Ik ga straks XP terug installeren maar dit dan in dualboot. Ik wens niet om mijn windows 7 der af te gooien omdat ik dit echt wel een pareltje vind in vergelijk met die rommel van vista.

Is ook een van de redenen waarom ze het windows 7 hebben genoemd en niet Vista2 omdat de naam vista echt geen is aangedaan.. en daarin kan ik je zeker volgen.

Maar om al gelijk njet te zeggen.. nee doe ik niet.

XP still rules, zowiso... maar mensen de lifetime van xp is serieus overbejaard.. tis ook de langst actieve operating systeem geweest van windows dat ooit op de markt is geweest.

Maar dit omdat er een cancel is geweest van de opvolger van den XP (Windows Longhorn) waar in aller ijl een nieuwe windows is bijeen geklooit (windows VISTA) ter antwoord op Leopard van OSX.

Simpel maar zo is het gegaan.. pure concurentiesrijd een premature Vista waar iedere pc gebruiker unaniem ontevreden van is.
 
2 dingen moet ik even kwijt
Windows xp draide in 2001 zo vierkant als wat.
Het was een patch op windows 2000, die op zijn buert een mix was van windows me en nt.
maw mossel noch vis.
Wat kon daar uit voortkomen??
Iets dat al 7 jaar de plak zwaait.
Ik liep (en loop er nog steeds niet) hoog mee op
Ik gebruik het nooit, liever nog me dan xp.
2e ei dat ik nog heb zitten.
Als vista gepatcht kon worden had microsoft dat al lang gedaan.
SP1 moet de pc 2 of 3x herstarten en terug verder doen voor een stukje.
Dit omdat er kernelbestanden moeten vervangen worden.
Een enorme prestatie om dit tot een goed eind te brengen.
Laten we ook nit vergeten dat vista opgebouwd is 'from scratch'
Vanaf 0 ontwikkeld tot wat het nu is.
Bovendien moeten oude soft voor xp er ook op kunnen werken.
Verder zijn we niet veeleisend hoor.
De nieuwe windows 7 beloofd veel meer te zijn dan een gewone patch.
Hopelijk net als xp dat was voor windows 2000.
Maar met al de offtopiczever is het probleem nog niet opgelost natuurlijk.
Hoe staan de zaken er voor?

Ik ga windows 7 zondag of komende week voor het eerst gebruiken, ik ben benieuwd wat het hier gaat doen.
 
mooie reply, en dat is ook een gegronde mening.

Het probleem is tot dusver nog steeds niet opgelost.

ik heb het zelfs even opgegeven. Vind het gewoon absurt raar dat de overdracht 1/10 files gewoon fout loopt. en dan moet je weten dat het net DAT file is dat je ook zeker wou hebben.

frustrerend!
 
We zijn hier nogal offtopic geweest, het is ook al enige tijd geleden.
Is dit probleem al opgelost?
Ik was dit nog vergeten, had de vrag ook effe uit het oog verloren.
Om uit te sluiten of het wel aan microsoft ligt kan je eens opstarten met een livecd (desktop cd) van ubuntu linux.
Met externe schijf nog niet getest, maar de interne schijf kan ik met ubuntu live cd op lezen en schrijven, dat was met versie 8.04 of 9.04 van ubuntu, dat weet ik niet juist meer.
Deze maalt niet om machtigingen van windows.

PS: bij livecd draai je linux rechtstreeks van af de cd, je installeert niets, je systeem blijft onveranderd, maar ik geloof dat je daar van op de hoogte bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan