Filmpjes van camera verplaatsen in hetzelfde format.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Mijn broer heeft een laptop waar filmpjes opstaan van reisjes ed, het probleem is dat deze werden gemaakt met een camera van Sony, het daarbij horende programma om deze om te zetten in een dvd is PMB (Picture Motion Browser). Wanneer hij met de laptop een dvd wil branden dan wordt het proces steeds afgebroken vóór voltooiing, deze laptop moet dringend worden binnengebracht voor herstelling, maar hij vreest alles te verliezen.
Ik heb die proberen over te plaatsen naar mijn desktop, maar dat lukt enkel als ik de format aanpas, en eens dat is gebeurt kan ik die niet langer verwerken met die PMB, dat programma maakt van alle korte filmpjes 1 vloeiende dvd.
Nu is de hamvraag kan ik die bestanden vanop zijn laptop branden met mijn desktop door deze op één of andere manier met elkaar in verbinding te brengen?
Of bestaat er een manier van overhevelen waardoor ik de format van de filmpjes niet moet aanpassen? Want in het huidige format kan ik die niet eens naar een stick overhevelen.
Graag wat gouden raad van tante Kaat :)
Waarvoor alvast mijn dank ...

Garreth
 
Ik heb die proberen over te plaatsen naar mijn desktop, maar dat lukt enkel als ik de format aanpas, en eens dat is gebeurt kan ik die niet langer verwerken met die PMB, dat programma maakt van alle korte filmpjes 1 vloeiende dvd.

Dit begrijp ik niet zo goed. Hoe dupliceer je de bestanden naar jou "desktop" en waarom zou je het formaat moeten aanpassen?

Maak een netwerk connectie tussen die 2 pc's en copiëer de nodige bestanden via dit netwerk.
Voor meer informatie te kunnen verstrekken hierover moeten we weten welk OS op beide pc's geïnstalleerd is en of je in het bezit bent van een switch.

Een andere optie is om een image te maken van de volledige harde schijf. Zo kan je achteraf al je data terug raadplegen. Want de kans is groot dat ze die laptop terug gaan herinstalleren naar de factory default (eveneens met een factory image) wanneer je deze voor herstelling opstuurt. Hier een paar voorbeelden van free Image software. http://clonezilla.org/, http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm
 
Laatst bewerkt:
Hoi DDragon80,
Desktop is Win XP, de laptop Vista, en een switch heb ik niet.
Antwoord op je vraag waarom format aanpassen, die filmpjes die in PMB zitten kan je niet kopiëren of verplaatsen naar bv een usb-stick, vraag me niet waarom maar dat kan niet, ik moet die eerst aanpassen naar bv media player, met als gevolg dat eens die op mijn desktop geplaatst zijn via een stick, die niet worden aanvaard door de PMB die ik installeerde op mijn desktop.
Ik heb een poging gedaan met programma avi join, maar je kan perfect zien dat het een aaneenschakeling is van korte filmpjes, en dat is niet de bedoeling, met die PMB wordt dat een vloeiende dvd.
Ik kan eventueel een image maken van de HD van de laptop, vraag is kan ik die bewaren op een cd-rom of dvd-rom, want het kan dat die laptop wordt vervangen door een nieuwe, die doet zowat alles wat hij niet moet doen, ze hebben daar een extra verzekering op genomen, dus die mogelijkheid bestaat.

Mvg

Garreth
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan