Audio flac

Status
Niet open voor verdere reacties.
enkele tijd geleden heb ik mijn cd's omgezet naar FLAC
nu heb ik voor dat er enkele bestanden zijn die niet meer kunnen afgespeeld worden
via media player classic krijg ik de volgende melding KAN HET BESTAND NIET OPBOUWEN
bestaat er een freeware programma voor deze te herstellen?
de originele cd's heb ik niet meer het is hopeloos dat mijn collectie niet meer compleet is.
wie kan mij helpen bertje
 
Zoiets lijkt me enkel mogelijk te zijn als de bestanden corrupt zijn tgv een slechte/foutieve disk.
Indien je zoiets zou kunnen herstellen, ga je zowiewo verlies en fouten in je audio hebben. En dat wil je zeker niet.

Maar voor de zekerheid kan je eventueel eens foobar gebruiken om ze af te spelen. Dit is een vrij complete audio player die erg volledig is en je veel opties bied voor audio.
 
Met wat heb je de omzetting gedaan ?
Heb je de originele audio toch minstens bewaard tot je de omgezette FLAC eens kon testen ? m.a.w. heb je ze ooit kunnen afspelen ?
 
de originele cd's zijn mij beschikbaar gesteld door een collega wegens zijn en mijn pensionering zien wij elkaar niet meer . ze hebben steeds gewerkt. ik vermoed dat mijn HD waar ze op stonden. een probleem met sommige bestanden hebben veroorzaakt. CHKDSK vind geen problemen op de disk.
ik heb de andere reeks via uw tip binnen, dit kan het euvel oplossen. bedankt bij deze.
 
Probeer de nummers te downloaden van YouTube.
als je bij een youtube adres net na de youtube 2 P aan to voegt zoals in deze link, kan je het in mp3 downloaden

https://www.youtubepp.com/watch?v=ty1dwBCR6D0&list=RDty1dwBCR6D0&start_radio=1

1704724329376.png
 
Zowel FLAC als MP3 hebben hun voordelen en gebruiksscenario's. FLAC is beter voor mensen die op zoek zijn naar audio van hoge kwaliteit en bereid zijn de bestandsgrootte op te offeren, terwijl MP3 praktischer is voor dagelijks luisteren, compatibiliteit en streaming. Uiteindelijk komt de beslissing neer op persoonlijke voorkeuren en vereisten.

FLAC klinkt beter dan MP3 omdat het een verliesvrij formaat is dat de originele audiokwaliteit behoudt. MP3 maakt gebruik van compressie met verlies, waardoor wat audiokwaliteit wordt opgeofferd voor kleinere bestandsgroottes.

pluspunten van FLAC-formaat
Verbeterde audiokwaliteit wordt bereikt door in het verliesvrije formaat te werken. Het bestand behoudt de oorspronkelijke datum van de opname en houdt het grootste deel van het frequentiebereik intact.

FLAC is beter in het reproduceren van hogere frequenties en subtiele achtergrondgeluiden die vaak verloren gaan in andere formaten die alleen de luidere en lager gestemde instrumenten behouden.

FLAC-formaat nadelen
U moet speciale software installeren of een of andere applicatie van derden gebruiken om naar FLAC-bestanden te luisteren op de meeste apparaten, met name Apple-smartphones, omdat deze geen native ondersteuning bieden voor dit audioformaat.

Dezelfde audiotrack in MP3 zal ongeveer vier keer kleiner zijn, terwijl het verschil in kwaliteit voor een ongeoefend oor vrijwel onbestaande zal zijn.

Gezien het hogere compressieniveau hebben FLAC-bestanden meer CPU-vermogen nodig om door apparaatprocessors te worden gedecodeerd.
 
een FLAC bestand is toch van betere kwaliteit dan mp3?
Jeb, heb ook alles in flac, kost wel meer ruimte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan