Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste,

Heb een format c gedaan en kan xp nu niet herinstaleren, vind geen sofware van de cdrom terug,

Hoe kan ik deze terug opstarten ?
heb al eens rond gekeken op internet maar vind niet direct de oplossing alhoewel deze naar mijn mening simpel op te lossen moet zijn,


Dank bij voorbaat
 
Ik bedenkt me nog 1 ding.

Misschien zit er aan de zijkant een Microsoft stikker met produkt Key.

Je zou dan Microsoft kunnen benaderen en zeggen dat je de installatie CD rom kwijt bent.
Meestal sturen ze dan een nieuwe.
 
Heb een originele schijf, word gewoon niet gelezen door cd rom,
de pc vind de cd rom drive niet terug, ook als ik een andere cd rom aansluit !!
vrienden zeggen om, op internet een opstart te downloaden ?
 
Dit zou kunnen, ik heb hier ook nog ergens een XP schijf liggen die met 6 opstart floppy's geinstalleerd moet worden.
Je kunt het proberen. Je moet 6 lege geformatteerde floppy's hebben en nummer deze van 1 t/m 6
Je kunt het hier downloaden.
bogaert.NET - Bootdisk Windows XP Professional NL met SP2.
Download alle 6 bestanden en klik dan op het bestand met de naam disk1 en zorg dat je de eerste flop er in hebt zitten.
Daarna disk2 tot en met disk 6
Als je dit voor alle 6 floppy's gedaan hebt, moet je het floppydrive station in het BIOS als first boot geven.
Daarna opstarten met de eerste flop in het station en de CD rom in het CD rom station en alle aanwijzingen opvolgen. Als er gevraagt wordt om disk2 er in te doen, doe je dit en drukt op Enter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Staat je pc in het bios ingesteld om te starten van cd?

Wilde ik net zeggen je moet je bios in en naar kijken naar Set First Boot Device daar zet je de cd/dvd op 1 plaats, dat werkt met pijltje toesen. Save en exit plaats je cd/rom/ dvd er iin opnieuw opstarten. toest een key voor instal
kijken wat er dan gebeurd.....
 
Wilde ik net zeggen je moet je bios in en naar kijken naar Set First Boot Device daar zet je de cd/dvd op 1 plaats, dat werkt met pijltje toesen. Save en exit plaats je cd/rom/ dvd er iin opnieuw opstarten. toest een key voor instal
kijken wat er dan gebeurd.....

Is inderdaad een mogelijkheid, maar dit werkt niet altijd.
Zoals gezegt, ik heb hier ook nog een XP schijf liggen die alleen met 6 opstart floppy's is te installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan