Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Mijn vriend had het eCops virus of een variant.
Heb deze kunnen verwijderen met DE-Cleaner en Mbam.
Hij kan nu terug op het net zonder problemen.
Windows is volgens mij toch ook een beetje beschadigt door het virus omdat ik een wit scherm krijg als ik systeemherstel of accountbeheer wil openen.
Zou hem nu willen formateren omdat hij na jaren toch wel wat vervuild is en traag.
Hij heeft echter de cd/dvd's niet meer.
Kan de sleutels wel achterhalen met een tooltje.
Maar hoe ga ik het best te werk om problemen te voorkomen aub?
 
Je hebt betaald voor de licentie ( key ) Dus als je ergens dezelfde versie van XP kunt kopieren van iemand is dit volledig legaal en niet strafbaar. Ook in de nieuwsgroepen is wel ergens een versie van XP te vinden.
Let wel op dat je dezelfde versie zie te bemachtigen, anders werkt jouw key niet.

Ook zul je alle drivers opnieuw moeten installeren, dus er is ook een driver CD nodig, of op zoek gaan bij de fabrikant van de PC voor de juiste drivers.

Een andere mogelijkheid is Microsoft bellen en vragen of ze een CD rom met besturing willen sturen. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Ik weet alleen niet of dit momenteel nog kan met XP.
 
Je hebt betaald voor de licentie ( key ) Dus als je ergens dezelfde versie van XP kunt kopieren van iemand is dit volledig legaal en niet strafbaar. Ook in de nieuwsgroepen is wel ergens een versie van XP te vinden.
Let wel op dat je dezelfde versie zie te bemachtigen, anders werkt jouw key niet.

Ook zul je alle drivers opnieuw moeten installeren, dus er is ook een driver CD nodig, of op zoek gaan bij de fabrikant van de PC voor de juiste drivers.

Een andere mogelijkheid is Microsoft bellen en vragen of ze een CD rom met besturing willen sturen. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Ik weet alleen niet of dit momenteel nog kan met XP.

Ook als het een OEM versie is?
 
@ Mosquitos : indien je dus de eigen key van de xp kunt achter halen ...
ben ik bereid om je de iso file te bezorgen ..van een gewone xp installatie ( dus niet van een merk pc waar ook de nodige drivers opstaan )
deze zul je zelf moeten ophalen ...

dus als je effe vermeld over welke xp het hier gaat bijv : xp home edition x32 sp1 nl dan krijg je deze van me doorgestuurdt zonder de key...je gebruikt immers je eigen key !

ik heb ook de xp home edition x32 sp3 nl (met al de updates die werden uitgebracht ,maar denk niet dat jouw key deze kan activeren .)
 
Ja in principe wel, de computerfabrikant levert een PC met besturing.
Deze besturing geeft hij niet gratis en zit bij de prijs inbegrepen. Dus hiervoor heb je wel degelijk betaald !
Dus de computerfabrikant zou je verder moeten helpen.

@ Mosquitos : indien je dus de eigen key van de xp kunt achter halen ...
ben ik bereid om je de iso file te bezorgen ..van een gewone xp installatie ( dus niet van een merk pc waar ook de nodige drivers opstaan )
deze zul je zelf moeten ophalen ...

dus als je effe vermeld over welke xp het hier gaat bijv : xp home edition x32 sp1 nl dan krijg je deze van me doorgestuurdt zonder de key...je gebruikt immers je eigen key !

ik heb ook de xp home edition x32 sp3 nl (met al de updates die werden uitgebracht ,maar denk niet dat jouw key deze kan activeren .)

Heb ook nog een OEM liggen van DELL.
Ook windows XP home, kan ik die eventueel ook gebruiken?
Moest bij die CD wel nooit een key opgeven of mijn XP registreren.
Zat misschien in de DELL-partitie?

Wat ik wel raar vind is dat zijn harde schijf FAT32 is en niet NTFS???
 
de DELL schijf kun je uitsluitend op de betreffende DELL pc gebruiken ...je kunt deze niet gebruiken op eender welke andere pc ....
dus m.a.w.mijn aanbod telt nog steeds ..
 
de DELL schijf kun je uitsluitend op de betreffende DELL pc gebruiken ...je kunt deze niet gebruiken op eender welke andere pc ....
dus m.a.w.mijn aanbod telt nog steeds ..

Het is een windows xp home nl
Installed from OEM media.
Als ik er iets mee kan doen mag je mij altijd de iso bezorgen (y)
Voor de drivers heb ik al een backup gedaan met driverbackup! 2.
Ik hoop dat het goed is maar zal het ook maar eens doen met drivermax of slimdrivers.
 
ben bezig de iso aan het uploaden naar dropbox toe ..
is het uploaden gedaan stuur ik je de link via pb ..

je kunt niet de DELL cd gebruiken om een niet dell pc te herstellen ...omdat deze extra's mee gekregen hebben speciaal voor de dell pc's
 
de download link is per pb verzonden ...
je dient deze te branden met bijv ; imgburn op een cd ...branden als image naar cd ..
tevens kun je ook een opstartbare usb stick aanmaken met het WinSetupFromUSB tool ( meer hier over indien je er belangstelling voor heb )
 
de download link is per pb verzonden ...
je dient deze te branden met bijv ; imgburn op een cd ...branden als image naar cd ..
tevens kun je ook een opstartbare usb stick aanmaken met het WinSetupFromUSB tool ( meer hier over indien je er belangstelling voor heb )

Heb de WinSetupFromUSB tool gedownload.
Kan hem eens proberen te testen.
Moet nog wel kijken bij hem of hij kan booten vanaf USB.

Merci.
 
de uitleg hoe je de WinSetupFromUSBtool kunt gebruiken ...
INSTALLEER XP VANAF EEN USB STICK

wat heb je hier voor nodig ...
een leegge geformateerde usb stick van 4Gb (NFTS )
een windows XP cd (legaalle versie )..met key
of een eerder aangemaakte iso file van de XP cd
een pc met DVDspeler en een vrije usb poort...
en dit behulpzaam stukje software
WinSetupFromUSB 0.2.3 ( dit is een gratis tool , in het engels )
andere vereisten zijn ...
dat je usb stick opstartbaar is
jouw bios moet het opstarten vanaf de usb stickondersteunen .
de usb stick mag niet beschadigd zijn en vlekkeloos werken
voorbereiding

opstartbaarre usb maken met behulp van de XP cd
1...Plaats uw Windows XP-cd in de cd-rom drive en klik op Bladeren
2..Geef de bestemmingspad in op de PC
3..Selecteer uw CD-ROM station waarin de cd is Windows XP en klik op OK
4..Klik op Vernieuwen en ga dan op het kleine pijltje net links en selecteer de USB-sleutel die u
gebruikt voor het opstarten XP
5..selecteer ok
6..Nu dat alles gereed is kun je gewoon klikken opde GO ( start )
.wacht nu tot het kopieeren gereed is ...sluit de software na het kopieeren ..
.installeer nu windows XP vanaf de usb
*..ga nu naar jouw bios settings en selecteer opstarten vanaf de usb..
*..is dit gedaan bewaarje deze instellingen en herstart je de pc ..
*..je ziet nu 2 keuzes in het GRUB menu..
*..De eerste is het selecteren van het opstarten van de installatie procedure
*..De tweede regel is voor het gewoon opstartenvan af de windows XP
*..Daarom boot je vanaf de USB-sleutel tot Windows XP volledig is geïnstalleerd.
*..Volg de installatie-instructies als voor een normale installatie
*..Nu is je Windows XP is geïnstalleerdvanaf uw USB-stick!
opstartbaarre usb stick maken met behulp van een iso file
1..start het tool WinSetupFromUSB
2..selecteer via de tap brouse de opgeslagen opstartbaarre iso file van xp
3..selecteer nu de usb stick die je ga gebruiken en formateer deze naarNFTS
4..klik vervolgens op start en je usb stick word automatisch aangemaakt..
NOTE ...
voor gebruik van deze stick is het vereist dat je eerst de bios settings van de betreffende pc
zodannig instel dat je vanaf de usb stick opstart..
heb je deze optie niet in de bios staan, dan werkt ook deze stick niet !!


ImageShack(TM) slideshow
 
Goedemorgen,

Heb 3x opgestart vanaf cd maar krijg telkens een blue screen of death na het laden van de cd???
Hij geeft het blauw scherm van setup en je hoort de cd werken.
Dan krijg ik even een zwart scherm en als hij terug naar het blauwe setup scherm wil gaan krijg ik die blauwe foutmelding.
Hoe komt dit en kan je dit verhelpen aub?

edit:
Vond dit want zijn laptop is een acer, maar er staat wel een paswoord op zijn setup(F2)
Denk niet dat hij nog weet wat dat paswoord is...
Kan je dat resetten? Ooit eens iets gelezen met een batterij of zo denk.
Blue screen while trying to install xp [Solved] | Kioskea.net

Wat ik ook raar vind is dat zijn XP geinstalleerd is in 2006 en er nog software geinstalleerd is in 2003.
Is dit door een windows herstel of zo of hoe kan dit aub?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan