Formateren van pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
'k Heb een praktisch vraagje, 'k heb al meermaals een format gedaan, alleen de pc van m'n neefje is zonder de cdroms van de drivers, hoe speel ik het klaar om die drivers terug te vinden, is de makkelijkste oplossing gewoon een cdrom maken dan het mapje DRIVERS? En bij je 2de partitie, hoe bekom je dat die ook Lokaal Station wordt genoemd, bij mij is dat steeds Nieuw Volume, wat doe ik fout tijdens het formateren en terug installeren van WindowsXP?

Mvg

Garreth
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De voor mij makkelijkste oplossing is alle drivers zoeken met het programma drivermax (betaalprogramma)
De drivers komen eenvoudig terecht in de map drivermax.
Als je meermaals een format doet om alles terug te zetten kan je 2 dingen doen.
Ofwel een backup maken van je systeem dat je terug plaatst, ofwel kan je de xp cd slipstreamen.
Tijdens dit proces kan je de drivers van dat systeem waarop ie xp staat toevoegen aan de cd/dvd van windows xp die je dan maakt.
De drivers op een cd opslaan kan ook, maar dan moet je bij elke format alle drivers een voor een installeren, bij geluid en videokaart, soms ook bij chipsetdrivers is dan een herstart vereist van het systeem wat extra werk is.
Een backup maken en slipstreamen is ook extra werk, maar als je maar eens om de 2 jaar formatteerd kan je even goed de driver zoeken en bewaren op cd of usb volgens mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan