formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

na het cleanen van mijn pc met een programma van deze site zit ik enorm in de knoei.
Dit zal wel niet aan het programma liggen denk ik.

Maar wat ik wil weten is hoe ik het best mijn schij formateer ga eens alles opnieuw installeren
 
Formatteren doe je nu tijdens de installatie. Men hoort nog vaak "ik wil men harde schijf terug formatteren want ik wil een nieuwe installatie doen". Dit komt eigenlijk nog verder uit het DOS tijdperk waar men eerst de schijf diende te formatteren voordat men met een nieuwe installatie van start wilde gaan. Start je computer op vanaf je installatie DVD/CD. Wanneer je tijdens die installatie moet kiezen op welke schijf je een (in jou geval nieuwe) installatie wilt uitvoeren heb je de mogelijkheid om die partitie/schijf te formatteren. Dit is een beetje afhankelijk van de gebruikte Windows (XP, Vista, 7,...).
 
ik vroeg dit omdat ik dubbele bestanden had verwijderd en er stonden daar nog bestanden in van in 2006

Kun je hierover wat meer uitleg geven. Welke locatie stonden die dubbele bestanden. Gaat het om gekopieerde bestanden ? Heb je dit zelf uitgevoerd. Een virus kan ook dubbele bestanden maken om je harde schijf te vullen.
Ga je XP herinstalleren is de juiste werkwijze.
Oude partitie eerst verwijderen, nieuwe partitie maken, partitie formateren in NTFS en hierop windows XP installeren.
Na installatie servicepack's en Updates bijwerken, en dat zijn er heel wat.
Heeft de computer een infectie opgelopen, je gaat de schijf formateren, kunnen er nog altijd restjes achterblijven na het formaterings proces.
 
Bij een formatering is het niet mogelijk dat er nog bestanden achterblijven. Wat wel kan is dat er een herinstallatie is uitgevoerd zonder een formatering toe te passen tijdens die herinstallatie, dus met behoud van bestanden. Hierbij wordt enkel het OS overschreven.
Ook kan het zijn dat je harde schijf is opgedeeld in meerdere partities waardoor bijvoorbeeld de root partitie wel geformateerd is/was maar niet de andere partitie(s).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan