formule probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Bij de voetbal hebben we een boetesysteem en om dat bij te houden plaats ik het in een excel blad. Maar ik heb echter een probleem.

Als je een gele kaart krijgt met je bij de eerste 2.5€ betalen, de 2de 5€, de 3de 7.5€, de 4de 10e en bij de 5de 12.5€
Dit blijft dan hetzelfde bedrag voor de daaropvolgende kaarten die je krijgt.
ik heb een kolom met het aantal kaarten die iemand al gehad heeft en ook het totaal. Maar in de kolom totaal moet ik de totale som zien die iemand al betaald heeft. Bij 1 kaart is dat 2.5€ maar bij de 2de kaart is dat al 7.5€ (2.5€ van de eerste en 5€ van de tweede). Maar ik graak er echter niet aan uit om dit in een formule te gieten.
Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt
 
zou ik ook willen zien, ik weet wel dat je aan de som kan komen door : SOM(A5*12,5) waar A5 staat voor het vak in kolom A en de 12,5 voor het bedrag vanaf de 5de kaart. dan het eindtotaal SOM(A2:A5) en de sommen van A2 tem A5 worden samenteld. Om die formules te komen moet je een vak aanklikken dan de toets drukken en krijg je SOM() waar je tussen haakjes invult wat je wil hebben.
Maar als je een betere oplossing hebt zeker zeggen hoe dat gebeurd is, daar dient dit forum voor , hé ::duimop: zeker niet schrijven , ik heb het antwoord gevonden. Wij willen ook wat leren!!
THX m8
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan