Status
Niet open voor verdere reacties.
In het verleden heb ik diverse foto's gemaakt met mijn webcam (Acer notebook). Maar nu kan ik niet meer terug vinden hoe ik dat deed. Ik heb zelfs Skype gedownload en geïnstalleerd om te kijken of de camera nog wel operationeel is (ja!). Volgens mij typte ik vroeger 'webcam' in het zoekvak, maar nu geeft dat geen resultaat. Als ik op het net zoek vind ik: start de webcam software, maar ik vind geen webcam software. Die stond in het verleden trouwens wel in de programmalijst, maar nu niet meer.

Dus de vraag is: hoe maak ik anno nu een foto met mijn webcam?
 
Als je het beeld van de webcam op je scherm hebt, kun je altijd een printscreen maken en deze plakken in een fotobewerkingsprogramma. Daarna eventueel wat bijsnijden.

Bij de meeste webcam's zit software waarmee het ook mogelijk is een beeld op te slaan. Je zegt dat deze software er verleden week nog wel opstond en nu niet meer. Ga eeens naar de Acer website en zoek naar software en drivers voor jouw type notebook. Download deze dan voor de juiste besturing en installeer deze.
 
Volgens mij was dit reeds de gouden tip, Lana. Ik zag op de Acer webstek bij de "applications" de "Acer CrystalEye WebCam Application".

Nu ik die geïnstalleerd heb gaat het weer net zo als in de goede oude tijd. Ik tik 'webcam' in in het zoekvak, en voilà! Hartelijk dank!
 
OK, dan blijft uiteraard wel de vraag open hoe deze software verwijderd was van het notebook als het er verleden week nog op stond.

Maar goed, belangrijk is dat het nu weer werkt en dat was de vraag in dit topic.

Ik ga hier een slotje opzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan