Androïd Foto van de beller op mijn smartphone

Status
Niet open voor verdere reacties.
IK gebruik een Samsung A3 smartphone. In deze barre Corona tijden zie ik mijn kleindochter niet. Ik hoor links en rechts dat het mogelijk is om haar foto te zien als ze me belt. Weet iemand hoe ik dat kan doen?
 
Als het gewoon een foto is van je kleindochter als ze belt dien je je contact te bewerken.
Dit doe je zo.
Je opent je telefoon app, ( waarmee je telefoneert)
Dan ga je naar contacten,
Daar zoek je je kleindochter, klik op het bolletje links, heel belangrijk dat je daar klikt, ander begint hij te bellen of zo.
Dan zie je alle gegevens die jij hebt ingegeven. Zoals telefoonnummer, adres, mailadres enzoverder.
Dan heb je ergens een potloodje staan, dat kan rechts boven zijn, in het midden onderaan, maar ergens staat er een potloodje. Vaak staat er ook nog bij " bewerken".
KLik op het potloodje.
Dan zie je helemaal bovenaan een rondje staan met een fototoestelletje of iets dergelijks, hangt af van bel app.
Klik daarop. Dan ga je de keuze krijgen of om een foto te nemen of om een foto te selecteren. Daar het corona tijd is zal je hoogstwaarschijnlijk moeten kiezen voor selecteren. Hopelijk heb je op je toestel een mooie foto van je kleindochter staan, die kies je dan en vaak kan je nog wel wat schuiven tot hij mooi in het rondje past.
Dan sla je de aanpassingen op en voila, de volgend keer je kleindochter je belt zie jij een foto van haar op je scherm.
Ik hoop dat ik je vraag goed begrepen heb. Want je kan ook zien zoals PhilipV ze ziet en dat je videobellen bedoeld. Dan heb je meerder keuzes. Daar ik dit eigenlijk niet doe, ken ik er ook niet gek veel van. Maar Google Duo is zeker geen misse keuze hiervoor.
 
Bedankt Philip V en cve voor de snelle reactie. Philip V : het is geen videobellen, enkel een foto. Alleszins bedankt : het kan misschien later nog nuttig zijn. cve : ik heb geprobeerd zoals duidelijk door u beschreven het uit te voeren. Helaas, op een bepaald ogenblik kan ik geen keuze maken tussen foto maken en foto op phone gebruiken. Ik kan wel kiezen tussen bestaande tekeningen en foto's (van Android). Ik heb (voorlopig) dan een mooie bloem genomen en die komt op mijn scherm. Dat is toch al iets (want ze is een mooie bloem) en dan blijf ik maar proberen. Heb ik iets verkeerd gedaan?
 
hier speelt dus ook mee waar je dit contact heb opgeslagen .. bv... indien jij deze contact op je sim kaartje heb opgeslagen dan kun je der géén foto aan vast maken ..
het contact dient opgeslagen te zijn op je toestel..
*bij het toevoegen van een contact op je toestel heb jij mogelijk ook de optie om aan dit nieuw contact een foto toe te wijzen ( ik althans wel ) ..heb jij géén foto in je album van dit contact dan kan je vervolgens via de cam een foto aanmaken vermits jij daarvoor de toestemming gegeven heb aan deze app.
 
Ik sla al mijn contacten op in mijn google account. Dus dat staat NIET op mijn smartphone en NIET op mijn SIM kaart. Het grote voordeel daaraan is, als je eens veranderd van toestel is het gewoon een kwestie van inloggen op je google account en voila, je hebt meteen al jou contacten terug met al je opgeslagen gegevens erbij. Nooit iets kwijt. Het is gratis en onbeperkt, maak er dus gretig gebruik van beste leden. Je kan er enkel baat bij hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan