Beeld afdrukken van foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucky2000

Steunend lid
Vip Lid
hallo
ik wil graag 12 foto's op een A4 blad afdrukken. helaas gaat de wizard afdrukken maar tot 9 foto's

wie kent er een gemakkelijk programma die dat kan. ik heb photoshop maar dat is me te moeilijk

hartelijk dank

lucko
 
Ik denk niet dat zo'n programma bestaat ...
12 foto's op een A4 zullen overigens niet meteen foto's meer zijn, maar eerder thumbnails ... zit daar niet iets in ?
Probeer je foto's eerst zelf om te zetten naar een klein formaat en plaats ze dan vb. in een Word document met een tabel van 3 kolommen en 4 rijen ...
 
Je wilt dat zelf afdrukken? Over welke printer beschik je? Hier ook dezelfde commetaar als men collega.
Verwacht niet te veel van de kwaliteit van die foto's dan.
Gimp is ook een goed alternatief voor photoshop, maar niet perse eenvoudiger. Wil je iets goed doen, zal je toch de moeite moeten doen om iets bij te leren. Moeilijk of niet... Leer ook (deftig) de begrippen zoals resolutie, canvas, DPI, ... Anders ga je ook zowiezo van een kale reis thuiskomen.
 
Ik ondersteun in deze Philip. Ik plaats en druk zelf heel dikwijls foto's af ingepast in Word documenten. En met zeer goede fotokwaliteit. Eénmaal voor iets speciaal zelfs in 14 lagen (gedeeltelijk) over elkaar.
Maar als er ook nog eens tekst komt bij kijken is het opletten indien je het met g-mail zou willen versturen want die maken er een zooi van die onbruikbaar is. Zelfs als het document beveiligd is met paswoord.
 
hallo
ik wil graag 12 foto's op een A4 blad afdrukken. helaas gaat de wizard afdrukken maar tot 9 foto's

wie kent er een gemakkelijk programma die dat kan. ik heb photoshop maar dat is me te moeilijk

hartelijk dank

lucko
Een heel mooi, klein en eenvoudig te leren programma om dat te realiseren is:
Fast Stone Image Viewer.
Gratis te downloaden.
Open na installatie het programma en open de eerste foto, die je wil afdrukken.
Nadat deze foto op je scherm staat klik je op Alt+P.
Nu verschijnt een scherm, waarin je een collage kunt maken met veel mogelijkheden.
Foto's toevoegen, verplaatsen, de grootte per foto instellen, tekst toevoegen enzovoort, enzovoort.
Overigens ook een mooi programma voor veel andere bewerkingen.
Onderstaand voorbeeld is op A4 formaat. (Ik hoop tenminste dat het voorbeeld goed overkomt ?)
 

Bijlagen

  • beren.jpg
    beren.jpg
    108.4 KB · Weergaven: 99
en voor VIP leden nog te vinden in onze downloads ook !!!

 
en voor VIP leden nog te vinden in onze downloads ook !!!

Ook het maken van een vel postzegels is mogelijk
 

Bijlagen

  • 2023-05-30_182834.jpg
    2023-05-30_182834.jpg
    127.1 KB · Weergaven: 69
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan