Status
Niet open voor verdere reacties.

mamsie754

Steunend lid
Vip Lid
goede morgen
op mijn pc komt altijd een fout ,,spmapi.dll'' ontbreekt
wie kan mij helpen dit op te lossen.
ik heb een fotocamera gekocht en probeerde de filmpjes te downloaden van de sd kaart en ze staan op mijn pc maar kan ze ook niet afspelen het geluid wel maar geen beeld
 
klik start
typ dan sfc /scannow in het zoekvenster
rechtsklik op sfc /scannow.exe en kies uitvoeren als administrator

zorg er voor dat alleen deze scan open sta , dus sluit vooralleer je deze opstart al de geopenende programma's
indien er je gevraagd word om een herstart te doen , dan doe je dit ook
indien er je gevraagd word de win 7 cd te plaatsen , doe dit dan ....

mocht het echter blijken dat deze scan niet geholpen heeft doe je het volgende ...dit is op zich een stuk moeilijker

omdat je bij iemand anders een goede sqmapi.dll moet ophalen van de Win7 en deze zet je op een USB-stick , zodoende kun je die bij jou in c:\windows\system32 zetten.

Daarvoor moet je wel wat beveiliging opheffen (dit is een voorbeeld-tekst):

1. Typ de volgende opdracht achter de opdrachtprompt met verhoogde rechten en druk op Enter:
takeown /f Pad en bestandsnaam
Typ bijvoorbeeld takeown /f C:\windows\system32\sqmapi.dll.

2. Typ de volgende opdracht en druk op ENTER om beheerders volledige toegang tot het bestand te geven:
icacls Pad en bestandsnaam /GRANT ADMINISTRATORS:F
Typ bijvoorbeeld icacls C:\windows\system32\sqmapi.dll /grant administrators:F.

3. Typ de volgende opdracht om het bestand door een goede kopie van het bestand te vervangen:
Copy Pad en bestandsnaam van bronbestandPad en bestandsnaam van doelbestand
Typ bijvoorbeeld copy E:\temp\sqmapi.dll C:\windows\system32\sqmapi.dll

Bekijk bijlage 7882
 
Laatst bewerkt:
omdat je bij iemand anders een goede sqmapi.dll moet ophalen van de Win7 en deze zet je op een USB-stick , zodoende kun je die bij jou in c:\windows\system32 zetten.

Daarvoor moet je wel wat beveiliging opheffen (dit is een voorbeeld-tekst):

1. Typ de volgende opdracht achter de opdrachtprompt met verhoogde rechten en druk op Enter:
takeown /f Pad en bestandsnaam
Typ bijvoorbeeld takeown /f C:\windows\system32\sqmapi.dll.

2. Typ de volgende opdracht en druk op ENTER om beheerders volledige toegang tot het bestand te geven:
icacls Pad en bestandsnaam /GRANT ADMINISTRATORS:F
Typ bijvoorbeeld icacls C:\windows\system32\sqmapi.dll /grant administrators:F.

3. Typ de volgende opdracht om het bestand door een goede kopie van het bestand te vervangen:
Copy Pad en bestandsnaam van bronbestandPad en bestandsnaam van doelbestand
Typ bijvoorbeeld copy E:\temp\sqmapi.dll C:\windows\system32\sqmapi.dll

Bekijk bijlage 7882

De topicstarter heeft het wel over SPmapi.dll
 
@ J.W. in elk geval een goede opmerking van je ...
dat is dan een vergissing van de ts namelijk is er géén spmapi.dll aanwezig !!! Maar wel een sqmapi.dll ...!!
 
Laatst bewerkt:
@ J.W. in elk geval een goede opmerking van je ...
dat is dan een vergissing van de ts namelijk is er géén spmapi.dll aanwezig !!! Maar wel een sqmapi.dll ...!!

Misschien is het een fout van de ts maar ik denk het eigenlijk niet. Ik heb na enkele minuten googlen verschillende links gevonden naar "spmapi.dll". Wel allemaal vrij vaag van oorsprong maar zeker geen typfouten. Wat me wel opviel was dat de meeste topics ook betrekking hadden tot Windows 7 Service Pack 1. Is dit geïnstalleerd?
 
Laatst bewerkt:
@ Ddragon
ik heb een iso win7 ontleed en daarin kwam deze sqmapi.dll tevoorschijn dus deze komt niet van het internet maar wel recht streeks van de iso welke ik zelf gebruik ...
en daar zie ik dus nergens de spmapi.dll

daarop heb ik de dll gekopieerdt en ingepakt hier neer gezet , in de oorspronkelijke staat !
 
Laatst bewerkt:
@ Ddragon
ik heb een iso win7 ontleed en daarin kwam deze sqmapi.dll tevoorschijn dus deze komt niet van het internet maar wel recht streeks van de iso welke ik zelf gebruik ...
en daar zie ik dus nergens de spmapi.dll

daarop heb ik de dll gekopieerdt en ingepakt hier neer gezet , in de oorspronkelijke staat !

Ik ontken niet dat Windows 7 geen sqmapi.dll bevat. Dat is een feit. Maar Dynamic Link Libraries (oftewel) DLL bestanden zijn niet noodzakelijk enkel afkomstig van de Windows systeem folder. En aangezien het hier om een DLL bestand met een andere naam gaat zal dit van een andere vendor afkomstig zijn. Welke daar is het raden naar natuurlijk.
 
sqmapi word gebruikt in de win7..
spmapi is dus nodig voor het afspelen van de filmpjes opgenomen met de camera ..Echter wat blijkt , als ik spmapi.dll ingeef in een zoekrobot dan komt de sqmapi.dll tensprake
 
Laatst bewerkt:
hoi , is dit nu verholpen !
je heb sinds 27/09 niets meer van je laten horen !!!
 
ik heb deze effe terug geopent omdat ik graag zou vernemen , hoe het probleem nu verholpen werd !
dus bij deze , als Mamsie dit effe met ons wil meedelen !
dan zeg ik u nu al op voorhand bedankt..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan