Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, als m'n petekind z'n pc opstart krijgt hij in een blauw scherm volgende foutmelding:

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,
moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt
weergegeven, kunt u het het beste de volgende stappen uitvoeren:

Maak de installatie van alle antivirussoftware en hulpprogamma's voor
schijfdeframentatie en het maken van back-ups ongedaan of schakel de hulp-
progamma's uit. Controleer de configuratie van de vaste schijf
en controleer of er bijgewerkte stuurprogamma's zijn. Voer CHKDSK /F uit om
controleren of
de vaste schijf is beschadigd en start vervolgens de computer opnieuw op.

Technische informatie (mogelijk in het engels) :

*** STOP: 0x00000024 (0x00190203, 0x82397258, 0xC0000102, 0x00000000)

Heb reeds geprobeert op te starten in veilige modus ed, maar steeds komt die pagina terug, ik geraak daar maar niet uit om de voorgestelde controles uit te voeren, enige wat ik kan doen is de pc uitschakelen via de aan/uit knop, hoe kan ik dit euvel verhelpen?

Mvg

Garreth
 
Hallo,
Zelf ben ik niet echt technisch onderlegd als het op dat soort zaken aankomt, die site geeft een uitgebreide uitleg, maar ik zie nergens staan hoe je de pc überhaupt krijgt opgestart om de nodige stappen te ondernemen om het probleem op te lossen, juist dat is mijn probleem, ik geraak niet uit dat blauwe scherm met die foutmelding.

Mvg

Garreth
 
nou ik zou zeggen gewoon formateren en herinstalleren

als je gaat repareren kun je nog fouten hebben
 
Hoi, Heb intussen poging gedaan om op te starten via de cd-rom van XP, maar ook dan krijg ik die blauwe achtergrond met de foutmelding waar ik maar niet uit geraak, ofwel doe ik iets fout, maar dit lukt dus niet.

Mvg

Garreth
 
heeft uw een virusscanner staan, ik denk dat je met virus zit.
 
Hoi, Heb intussen poging gedaan om op te starten via de cd-rom van XP, maar ook dan krijg ik die blauwe achtergrond met de foutmelding waar ik maar niet uit geraak, ofwel doe ik iets fout, maar dit lukt dus niet.

Mvg

Garreth

Hebt u in de bios ingesteld dat de pc moet opstarten vanaf de cd?
Anders zal het niet veel helpen.
 
Denk dat daar de fout ligt, dat hij niet opstart vanop cd, vraag is alleen hoe kan ik dat zo instellen tijdens het opstarten, 'k weet dat het kan, 'k weet enkel niet meer juist hoe :)
 
in de meeste gevallen kan je op volgende manier in bios komen schakel pc in via aan uit knop dan blijven tikken op de toest delete tot je scherm aanspringt van bios daar ga je naar scherm boot divice priority daar stel je in dat hij first boot device cd of dvd moet zijn second boot zet je eventueel je harde schijf
 
Geef eens door welke pc je juist hebt.
Merk (asus, msi, packard bell, sony, acer....), en het exacte model.
Of beter nog, installeer even dit , sluit het grote scherm (system sumary) en klik in het andere venster eens op " moederbord "
Nu kan je lezen welk moederbord je hebt.
Met deze gegevens kunen we eventueel uitzoeken welke toets je moet indrukken om in bios te komen.
Meestal is het zoals Luc schrijft (del) maar het kan ook vaak de functietoets F2 zijn, soms F10 of esc.
De opstartmenu kan je vaak rechtstreeks in via via Fç bij compaq of HP
Als je bij opstart deze toetsen probeert moet er al iets gebeuren.
Laat ook even weten hoeveel vrije ruimte je hebt op je schijf.

ps bij hwinfo kan je model en naam van het moederbord posten via copy/paste door rechtsklikken.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Even komen melden dat het is gelukt om de BOIS aan te passen, 'k heb gelijk een format gedaan en nieuwe installatie, dat leek mij het meest aangewezen, bedankt aan allen die hulp hebben aangeboden door te reageren.

Mvg

Garreth
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan