Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vaneerdewegh

Steunend lid
Vip Lid
ik probeer een back-up te doen met windows systeemherstel
steeds krijg ik de foutmelding:toegang geweigerd (0x80070005)
hoe los ik het op?ik wil de back-up opslaan op een externe harde schijf
 
de foutmelding geeft aan dat je dus niet de beheerder bent met de nodige volmacht ...
de vraag die dan gesteldt word :
wie heeft deze windows er op gezet ..en maak je deel uit van een groep gebruikers of ben je de enige gebruiker
bron
 
ik en mijn echtgenoten gebruiken de pc
deze windows is op de pc gezet in de winkel waar ik hem kocht, en die heeft intussen opgehouden te bestaan
 
dus jullie beiden gebruiken de pc ....is je vrouw de administrator ....ik vermoed dat diegene die de windows heeft geinstalleerd zichzelf de administrator heeft toegeeigendt !!!!
kun je dit eens nagaan of 1 van jull!ie beiden de administrator is ..?
 
open gebruikers account in je configuratiescherm ...het volgende scherm geeft dan aan of je de administrator bent ja of nee..
bij mij staat er dus mijn naam +de vermelding adminstrator
Bekijk bijlage 8805
 
dan moeten we het ergens anders gaan zoeken !!
echter de windows backup functie heb ik hier volldig uitgezet , deze gebruik ik dus niet ..ik gebruik de acronis true image home om een opstartbare image te maken ...wellicht kan 1 van de anderen medewerkers die de windows backup functie gebruikt je er mee verder helpen ..

opmerking ...schakel je internet verbinding eens uit , daarna zet je ook de antivirus uit (sluit deze volledig af ook de real time scanner ) gebruik je ook malwarebytes pro zet je deze real time scanner ook uit ...daarna probeer je het nogeens om een backup aan te maken ...

vooralleer je de internet verbinding hersteldt zorg je eerst dat je beveiliging volledig opgestart is ....
het is soms zo dat de beveiligings software voor problemen zorgt ....althans sommigen dan !
 
heb dat ook nog geprobeerd: jammer maar helaas! ik wilde die windows backup gebruiken omdat dat het eerste duidelijke backup-programma is dat ik voor mijn neus krijg. toch nog heel erg bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan