Status
Niet open voor verdere reacties.

KrisVM

Steunend lid
Vip Lid
hallo effe vraagje, ik ben begonnen met site te maken in dreamweaver, vroeger deed ik alles in frontpage, daar kon ik een frame teken ipv standaard te splitten maar ik vind die functie niet in dreamw kan iemand me wat tips of een on line tutorial geven thx
 
als ik mij nog goed herinner kan je bij invoegen kiezen om frames in te voegen, heb nu Dreamweaver CS3 NL geinstalleerd en hier werkt het toch zo en zit niet zoveel verschil op met v.8 als ik mij niet vergis.
 
Zijn het misschien layers die je bedoelt (dreamweaver 8) of AP div elementen (CS 3)
Dit doe je in dreamweaver 8 zo : insert en dan kiezen voor lay out object en dan layer aanvinken en die laag kan je tekenen zoals je wilt.

Een voorbeeldje hiervan is mijn index pagina, waar de ads van Google in staan : zie hier
 
bedankt jongens voor de reply ik heb de site intss on line staan maar nu zit ik met het probleem dat de afbeeldingen naar gelang de pc op de site verschijven van plaats hoe kan ik die layers vast zetten zodat ze niet achter of voor de tekst komen te staan als je bvb kleiner venster kiest met explorer dan staan de afbeeldingen voor de tekst
 
Hallo, je hebt een frames et gebruikt, waar ik op mijn site 'monne ' een layer gebruikte.

Hier een vb. gemaakt in frames : klik hier eens
Wil je het ongeveer zo ? Let niet op de vorm hé, maar een beetje naar het idee.
Dit is gemaakt met frames, tussen haakjes een site in frames is niet echt aan te raden hoor.
 
ik heb toch maar gewoon een hoofdding gemaakt en een knoppenkueze menu en dan een mainframe waar alles moet inkomen? voor de afbeeldingen heb ik gewoon layers gebruikt dat mag niet ofwat?
 
uiteraard mag je gebruiken wat je wilt, je kan echter in jouw geval beter gewoon de afbeeldingen plaatsen en ze een exacte plaats geven.
Dit is zo gedaan zie hier en hier en niet met layers dat gaat je nooit lukken.
En dit is gemaakt in een frameset zie hier (zelfde als vorige post)
En de afbeelding zijn gepositioneerd. zie maar eens wat er gebeurd als je je browservenster verkleint.
Op mijn site monne heb ik een layer gebruikt en moest ik die halverwege getekend hebben zou de tekst er ook onder schuiven. Trouwens de naam zegt het zelf hé, je plaatst een laag, dus je plaatst iets er bovenop.
Tot hier deze korte uitleg.
 
Nu nog even iets (in 't kort) over framesets.

Het fundamentele probleem met het systeem van frames is, dat framesets instanties in de browser aanmaken, die niet adresseerbaar zijn.
Zodra een van de frames binnen een frameset niet meer zijn oorspronkelijke inhoud heeft, is er geen manier meer de huidige instantie van de frameset te adresseren. Zo'n frameset instantie is moeilijk om te 'bookmarken' - en onmogelijk om te linken of te indexeren. Het is onmogelijk om te verwijzen naar zo'n frameset instantie in andere media. Als de sub-documenten van zo'n frameset instantie direct worden benaderd, verschijnen ze zonder de context (omgeving) van de bovenliggende frameset. Basisfuncties van de browser (bijv. afdrukken, terug/vooruit navigeren in de browser's geschiedenis) gedragen zich anders met framesets.
Verder richten frames zich op lay-out in plaats van op informatie-structuur, en veel auteurs van geframede sites verwaarlozen het aanbieden van bruikbare alternatieve inhoud in het <NOFRAMES>-element. Deze twee factoren veroorzaken toegankelijkheidsproblemen voor browsers die significant afwijken van de verwachtingen van de auteur, en voor zoekmachines.

Kort samengevat als bv. Google je pagina indexeert gaat die enkel je main frame tonen zonder navigatie en hoofdingframe (in jouw geval) kinks leggen is ook niet zo evident.
 
Frames worden ook veel moeilijker gevonden door zoekmachines zoals Google.
Wat ikzelf in de meeste gevallen gebruik zijn tabellen.
Of simpelweg gewoon mijn index-pagina en dat de andere pagina's getoond worden op de site door een Iframe. Wat ook handig is in dreamweaver is om van je site een template te maken, zo bespaar je je een hoop werk door niet iedere pagina te moeten heropmaken en worden te pagina's ook veel sneller weergegeven in de browser doordat de site eigenlijk maar 1 keer moet worden ingeladen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan