Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik freefile sync om backups te maken en momenteel staat er een batch bestand bij opstarten om een dagelijkse backup te maken.
Probleem is dat dit iedere keer gebeurt bij opstarten, dus soms meerder keren per dag, en het opstarten verlengt.
Via taakplanner zou ik dit dagelijks willen laten uitvoeren op een tijdstip dat de computer bijna zeker aan ligt.
Ik kan alles instellen, alleen het bewuste batch programma van freefile kan ik niet aan het programma freefile sync koppelen.
Kan iemand mij helpen?
 
van het moment ik op een virtuele Windows 10 freefilesync wilde installeren word de gehele installatie afgebroken omwille dat dus de Malwarebytes premium dit een verdacht bestand vind ... nog thans werd deze gedownload vanaf de site zelf Frequently Asked Questions - FreeFileSync
de melding die ik kreeg ..
aaab038374-Ashampoo_Snap_2017.06.21_19h17m09s_001_.png
 
Ik heb ook malewarebytes en heb toch freefile sync kunnen installeren, waarschijnlijk uitzondering ingesteld bij verwittiging vanuit malewarebytes.
Vraag je hoe ik een batch-file in freeefile gemaakt heb, of hoe ik een batch file in taakplanner plaats? Welk programma heb je nog nooit gebruikt?
Ik probeer de uitleg bij te voegen hoe je een batchfile in taakplanner kan brengen (specifiek voor freefile, maar evengoed voor andere), het is me hiermee nu ook gelukt, en werkt prima.Bekijk bijlage Hoe backup automatisch via taakplanner.pdf
 
het programma freefilesync heb ik nooit eerder gebruikt ...en een batchfile in taakplanner toevoegen heb ik ook nooit nodig gehad bijgevolg was dit ook mij niet bekend ..volgens ik u nu begrijp is het probleem bij u verholpen .
*ik had het ondertussen al door dat men een uitzondering diende toe te voegen in Malwarebytes wil men freefilesync kunnen gebruiken ...daar hou ik dus niet van ..!
 
Uit ervaring meen ik te weten dat malewarebytes alles blokkeert wat wijzigingen aan uw computer maakt. Sommige programma's moeten dit doen zoals freefile sync om bij te houden wat je al als backup gedaan hebt. Simpel uitgedrukt maar is toch wel zoiets. Malewarebytes geeft je de mogelijkheid om een uitzondering te maken, ik denk dat daar niks mis mee is, of heb ik het verkeerd voor. Batch files in de taakplanner plaatsen is een heel mooie toepassing en heeft je veel mogelijkheden.
 
FreeFileSync zal op zich geen probleem vormen. Zoals voorgaand bericht al vermeld wat een PUP etc is...

Even die naam ontleden: PUP.OptionalBundleInstaller.Generic

PUP: Potentialy Unwanted Application = Geen Virus (Maar wel iets wat je eigenlijk niet echt wenst...)
OptionalBundleInstaller: Een installatie programma welke Optioneel extra software bij-installeerd. Meestal/altijd uit te vinken tijdens de installatie. (Veel mensen klikken gewoon op next en de rommel wordt mee geinstalleerd)
Generic: algemene detectie, geen specifiek gekend geval van dit type PUP.

Met de installer moet je dus even uitkijken, verder geen probleem.

FreeFileSync gaat op zich je data ook niet wijzigen. Hooguit de Archive bit van de files aanpassen. Wordt meestal gebruikt door zulke "backup" toepassingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan