FreeFileSync / RealTimeSync

FreeFileSync / RealTimeSync 13.3

Enkel Leden kunnen Downloaden, maak je gratis Lid.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin

FreeFileSync / RealTimeSync - Funktionele syncronisatie tussen drives, mappen en bestanden

Een sterke, erg functionele tool voor het syncroon houden van ganse drives en folders.
Biedt zowel syncronisatie in één richting, in beide richtingen...
Zowel in RealTime met automatisatie en diverse mogelijke triggers
Manueel te lanceren of via een geplande taak of zelfs installatie als Windows Service
Command line of mooie, intuitieve GUI
Biedt een erg duidelijke handleiding en ondersteuning met een gebruikersforum (Engelstalig).

Na installatie vindt u de manual in de installatiefolder...

Ga naar het bestand om te downloaden...
 
Effe geinstalleerd en het ziet er niet slecht uit, maar op het eerste gezicht niet gemakkelijk,
ik gebruik voor dat doel SyncBack Free tot volle tevredenheid. eerste 2 regels zijn automatisch iedere dag.
De rest manueel met de knop -> uitvoeren.
Klembord01.jpg
 
Effe geinstalleerd en het ziet er niet slecht uit, maar op het eerste gezicht niet gemakkelijk,
ik gebruik voor dat doel SyncBack Free tot volle tevredenheid. eerste 2 regels zijn automatisch iedere dag.
De rest manueel met de knop -> uitvoeren.
Bekijk bijlage 246784
Even misschien een kleine opmerking of zelfs een waarschuwing hierbij.
Bij de tweede regel zie ik staan Backup D naar E
Uiteraard kan de E schijf een externe schijf zijn die je telkens aansluit op het moment dat Syncback start, maar dit denk ik niet.

Ga er van uit dat bij ransomware of cryptoware de gehele pc inclusief alle externe schijven die aangesloten zijn, maar ook intern in de pc aanwezig zijn versleuteld worden en onbruikbaar kunnen worden.
Zelfs schijven of een NAS kunnen via het netwerk versleuteld raken.
 
Even misschien een kleine opmerking of zelf een waarschuwing hierbij.
Bij de tweede regel zie ik staan Backup D naar E
Uiteraard kan de E schijf een externe schijf zijn die je telkens aansluit op het moment dat Syncback start, maar dit denk ik niet.

Bij mij is E een interne schijf van 2 TB. C: en D: is Sata M2 .

Er hangt ook een externe schijf van 2 TB aan, die backup word manueel gestart, als de schijf aan staat.,
na de backup gaat die schijf terug offline.
 
Als backup kan je ook volgende gebruiken: bvbackup2

Technisch is dit echt een superproduct welke nietveel concurentie heeft. Het enige wat dit niet doet is realtime sync. Dat zou wel een grote meerwaarde kunnen zijn.
Maar het heeft wel delta block copy. In lekentaal: deze applicatie gaat enkel de verschillen op blocklevel kopiëren, en niet het hele bestand.
vb. Stel, je hebt een bestand van 200MB, waarvan enkel 200KB aan blocken gewijzigd . Dan gaat die enkel die blocken kopiëren.

Met veel data die regelmatig veranderd, gaat dit een enorme impact hebben op de snelheid waarmee die kan backupen. Gaat ook ten voordele van de levensduur van je mediums.
 
@Andre Van Boven @Skippy @DDragon80 Die backup-oplossingen hebben grote waarde ! Ik gebruik ook backups, maar jullie reageren verkeerdelijk op de software die ik aanbood hiermee. Er is een groot verschil tussen een backup-oplossingen (die best idd. in blocks werkt en enkel verschillen wegschrijft) en een Syncro, die ervoor zorgt dat bestanden in hun geheel beschikbaar én bruikbaar zijn op een andere drive/storage ...

Dat valt niet te vergelijken qua technologie maar ook niet de omstandigheden waar je het inzet.
 
@Andre Van Boven @Skippy @DDragon80 Die backup-oplossingen hebben grote waarde ! Ik gebruik ook backups, maar jullie reageren verkeerdelijk op de software die ik aanbood hiermee. Er is een groot verschil tussen een backup-oplossingen (die best idd. in blocks werkt en enkel verschillen wegschrijft) en een Syncro, die ervoor zorgt dat bestanden in hun geheel beschikbaar én bruikbaar zijn op een andere drive/storage ...

Dat valt niet te vergelijken qua technologie maar ook niet de omstandigheden waar je het inzet.

SyncBack Free doet ook syncro he, ik kan die op beide drives gebruiken, syncro noemt hier spiegelen.
Als backup programma voor mijn C: gebruik ik Macrium Reflect , automatisch iedere dag vanaf 6 uur, of als ik de pc aanzet.
 
FreeFileSync gebruik ik al een tijdje om mijn data te backuppen
voor systeembackup gebruik ik AOMEI backupper pro
ik ben zeer content van beiden.
 
PhilipV heeft FreeFileSync / RealTimeSync bijgewerkt met een nieuwe update:

versie 11.5

FreeFileSync 11.5
Jan 2, 2021

  • New configuration context menu option to delete from disk
  • Start auto retry delay at time of error instead of reporting
  • Added error details to status message before retry
  • Improved color scheme to better integrate with system colors
  • Keep partial SFTP results after network failure
  • Fixed incorrect panel font (macOS Big Sur)
  • Fixed SFTP retry not...

Lees meer over deze update...
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan