FreeRecordShop bedrog en een nul aan Klantenservice

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aanstaande zaterdag heb ik in de Free Record Shop te Kuurne (België) de game "Rome Total War Gold edition" aangekocht.
Toen ik thuis kwam stak ik de DVD-Rom in de drive.
De Verkenner verscheen met enkel en alleen een RAR file.
m.a.w. Kwam er geen installatie of setup screen tevoorschijn. :rant:

Maandag ochtend ben ik maar terug gestapt naar het Free Record Shop filliaal bij huis (Ieper in België)
Die stuurde me naar huis met de melding dat ze me zou terug bellen vanaf ze meer wist.
Gisteren avond (2dagen later) belde ikzelf terug.
Toen kreeg ik te horen dat ze de game NIET terug mochten nemen , ruilen of iets dergelijks daar ik de enigste zou zijn met dit probleem. (x)
Ik zou wel (volgens de leverancier) een programmatje kunnen downloaden waardoor ik de game dan toch zou kunenn installeren.
Waar staat dat beschreven, hoe kan ik dat ruiken, welk programma en kan deze de DAT en andere files installeren die in de RAR file staan.
Als ik het al niet weet als gemiddeld bevorderde PC gebruiker, hoe zou een kind dat moeten weten als die dergelijke dingen krijgt als cadeau.
Aangezien Free Record Shop klantenservice mij niet verder WIL helpen...waar kan ik dan WEL terecht?

zie o.a. onderstaande link voor zelfde problemen bij andere aankopers en EVENEENS bij "Free Record SHop"
RTW Gold Edition - Unable to install - [Rome Total War] - Community Support (Technical) - Total War - Message Board - Yuku
 
Laatst bewerkt:
misschien bij de consumentenbond een klacht indienen.
Ofwel de makers van de game contacteren.
Mail sturen naar hoofdzetel freerecordshop.
Zou het om illigale kopies gaan?
Dit ruikt toch naar bedrog niet?

Probeer u rar file eens te openen met ultra iso.
 
kheb geen idee...
Ik heb alvast een mail getsuurd naar ATARI-SEGA (makers) en wacht nog op nieuws.
Free Record Shop vind ik geen officieel adres voor dergelijke klachten.
Ondertussen al 4 keer een contact formulier ingevuld zonder tegen reaktie.
Ik wacht maar af.
Het betreft maar een game van 4€.
Dat kan ik gerust laten vallen....maar het feit van de NUL service staat me echter NIET aan.
Stel je voor dat je het spel koopt om cadeau te doen aan je neefje ofzo.
Die wilt het installeren en het werkt niet.
Jiij word scheef bekeken omdat je brol hebt gekocht
Of in het ergste geval Zen ouders dan nog eens op zen kop zitten omdat die een splinternieuw spel al naar de haaien heeft gekregen.
Je zou kunnen lachen met deze insinuaties....maar ik weet zeker dat dit wel degelijk gebeurd.
Op de Officiele site meld de moderator dat deze waarschijnlijk gehackte versies zijn.
Of dit zo is...geen idee.
Ze maken zich alvast zeer verdacht door hun eerste tegenreakties.
 
Email sturen en daar duidelijk in vermelden dat je naar de consumentenprogamma's en consumentenbladen gaat stappen. Je mag dat doen is een soort mening uiten en ondertussen maak je het voor iedereen duidelijk en dat is natuurlijk heel slechte reclame! ;) Heb het ook gedaan in mijn email naar Mobistar voor een optie waar ik recht op had en niet kreeg en ze hebben alles inorde gezet!

Yves
 
Voor rarfile normaal winrar, maar is niet gratis, wel gratis is total commander, werkt hetzelfde als de oude norton commander van meer dan 10 jaar terug, met 2 blauwe windows naast elkaar, deze pakt zowat alles uit.
De download vind je hier: Total Commander - Download
Ik pak zelfs iso files uit, zonder nero.
De ombudsman vraagt je gegevens, geef ze meteen mee, naam, adres, telefoonnr, mailadres..... viia http://www.ombudsman.be/probleem.aspx
Als ze je klacht gegrond vinden sturen ze een brief naar betreffende persoon, deze is binnen 30 dagen te beantwoorden.
Je kan beginnen met de link 'cultuur jeugd media sport'
Ik heb ze gecontacteerd voor mijn provider, ben aan het afwachten.
 
Probeer de game gewoon eens op een andere comp als je maar 1 speler of writer hebt, misschien lukt het daar wel en ligt het probleem gewoon bij jou pc?
Aan Free Record zal het zeker en vast niet liggen, die houden zich echt niet bezig met copie's, het risico is gewoon véél te groot om hun zaak daarmee in gevaar te brengen. Maar het is uiteraard niet mooi van die persoon, die kon de game wel eens in 1 van hun pc's gestoken hebben om te testen.
 
Eindelijke reaktie van Free Record Shop...

Beste,

Bedankt om ons te contacteren! Helaas is er een probleem met alle exemplaren van Rome Total War Gold Edition die wij hebben ontvangen van de leverancier. Door een productiefout start de installatie niet automatisch. Wij hebben alle exemplaren tijdelijk uit onze winkels genomen. Wij verwachten een nieuwe levering eind deze week. Vanaf komende maandag kan u uw exemplaar omruilen, op vertoon van uw kasticket.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Het team van Free Record Shop
 
net op het moment dat ik het toch heb kunnen foefelen in alle bochten en manieren om deze toch te installeren pppfff ;o)
 
Zou em ergens volgende week toch terug doen hoor en van piekens behaarn wat de instal betreft, als je de game later eens opnieuw moet installeren ben je dan gemakkelijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan