FTP server bereikbaar vanop Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Ik heb een D-Link DIR635 router : die heeft een vrij omvangrijk gamma instellingen. Sedert kort heb ik 2 NAS-schijven, die beide een FTP-server funktie bieden.

Nu kan ik wel het nodige over Port Forwarding en/of Virtual Server om de router zo ver te krijgen dat hij de packets van buitenuit naar de gewenste IP-adressen van die FTP-server stuurt, maar toch wil het maar niet lukken - overigens in géén van beide gevallen.

Ik weet dat ik moet kiezen, dat ik geen 2 FTP-servers achter één router kan draaien want dan loop de port forwarding fout.

Ik kan de router op zijn WAN-ip niet pingen, maar dat zegt nog niets - dat soort boodschappen staat vaak af, soort stealth-mode. Maar een call op port 21 geraakt blijkbaar ook niet binnen.

Iemand ideetjes of ervaringen van die aard ?

Alvast bedankt...
 
Nee, Pluis, er zit niets voor buiten de kabelmodem van Telenet.
De D-Link hangt aan het WAN en neemt ook de taak van DHCP-server waar...

Als ik op de console kijk naar zijn WAN-IP adres dan krijg ik op een ping geen antwoord, maar alles werkt goed : ik heb zelfs aparte PC in mijn netwerk (14 IP's ...) hangen waarop ik zowel Limewire als UTorrent als virtual server doorstuur met port forwarding. Dat beheers ik tenvolle en het werkt als een trein !

Alleen... die FTP's en/of poort 21 wil maar niet werken !
 
Ik dacht alleen dat de port forwarding en de virtual server die firewall wel zouden openzetten voor die port 21...
Enig idee wat ik nog op die router kan instellen om dat voor mekaar te krijgen?
Ik zal zelf ook nog eens zoeken, maar ik heb niet direkt iets van die aard gevonden tot nu toe...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan