game.exe reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo, ik zit met volgend probleem:
tijdens het spelen van 'tales of pirates online' blijft het spel om de haverklap ineens vastzitten. Crtl + alt + del en dan taak beeïndigen geeft de volgende systeemmelding: game.exe reageert niet. Ik heb het spel 2 keer volledig uninstal gedaaan, en de resterende bestanden manueel verwijderd: 1 keer via prullenbak, 2 de keer met het programma 'eraser'; een progje dat alle data overschrijft. Als ik het spel dan opnieuw download en installeer, dan gaat het een tijdje iets beter (+-30min), maar algauw is het weer van dat...Ik heb ook al contact opgenomen met life support (game-helpdesk) deze zeggen dat eens geïnstaleerd het niet goed werkt, je het niet meer op dezelfde schijf mag herinstalleren...en, nog erger, dat wanneer V2.0 uitkomt, het probleem zo groot zal zijn, dat ik onmogelijk nog zal kunnen spelen...
Ik werk met windows vista home premium, en heb de compabiliteitsmodus als op XP sp 2 gezet voor dit spel en ook al de 'run as administrator' functie aangevinkt.

Hoe kan ik dit progje volledig verwijderen om het daarna weer opnieuw te installeren? Of is er een andere manier???

Help mij aub...wat moet ik anders met mijn vrije tyd doen?

greetz,
playbunny265[OPLOSSING]
Playbunny liet me weten dat het spel opnieuw werkt.
De pc belasting was te groot of zo iets.
Door de map genaamd (music) weg te gooien kan er weer gespeeld worden.
Wel zonder muziek, maar dan zet je de radio aan he.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook in de map 'program files' de mappen gewist van deze game?
Kijk ook eens bij gebruikers/je naam/appdata/roaming
Om deze map te zien ga je naar configuratiescherm/mapopties
Daar verborgen mappen zichtbaar maken selecteren en op toepassen klikken.

Aparte partitie maken om op te installen misschien eens proberen.
Probeer eens met your uninstaller (zie pm) of een registeropkuis.
 
Ik heb het programma geüninstalleerd, in de map roaming heb ik ook niets teruggevonden, en de mapopties stonden al op zichtbaar...
En toch moeten er nog ergens files van te vinden zijn. het enige bestand van dit progje dat nog op m'n pc staat - dat ik kan vinden - is de setup...moet ik deze ook verwijderen? (heb ik vorige keer ook gedaan...deed niets uit...). Heb ook een registeropkuis gedaan, maar deze heeft geen 'Tales of pirates' gerelateerde bestanden gevonden...
en toch moet er nog iet s zijn...maar wat?
 
Ik heb 'tales of pirates' geüninstalleerd met uninstaller en daarna weer opnieuw geinstalleerd; het probleem blijft, en uninstaller zet het programma-icoontje in het rood om aan te duiden dat er problemen mee zijn...
 
Ik heb 'tales of pirates' geüninstalleerd met uninstaller en daarna weer opnieuw geinstalleerd; het probleem blijft, en uninstaller zet het programma-icoontje in het rood om aan te duiden dat er problemen mee zijn...


Sorry voor het late antwoord hoor.
Daarvoor is er de 'autofix'
Wat zegt het programma als je die functie gebruikt?
 
Daarvoor is er de 'autofix'
Wat zegt het programma als je die functie gebruikt?

Heb ik ook al geprobeert, dan zegt het programma: "alle programmas of deze computer zijn correct geinstalleerd.
Maar toen ik het programma herinstalleerde ben ik begonnen met alles eens grondig door te lezen, en jawel wat stond daar: 'If you are using windows vista, please do not install the game on the c-drive' :shame: . Daar zit hem dus het probleem. Nu zou ik er een partitie bij kunnen maken, maar dan zou ik hetzelfde probleem krijgen als in topic:

http://www.pctuts.be/f144/opgelost-kapotte-ddl-files-27546.html


Is het misschien mogelijk om dit programma op een usb-stick of dergelijke installeren?
 
tijdje geleden dat ik nog op het forum was.
Ik heb de game dus op een USB disc geinstalleerd...werkte voor een paar weken dan weer van t zelfde... K heb de DEP in vista ook al uitgeschakeld doet ook nix uit... Ik heb nu om de 5 mins errors. Onmogelijk om te spelen dus...

Wie kan mij helpen???
 
Dualboot met xp opzetten.
Als de helpdesk zelf zegt dat het niet op dezelfde schijf mag gezet worden is zelfs dat geen garantie.
Je zette het spel op usb, maar de windowsmappen die ook essentiele bestanden bevatten van de game staan wel op je vaste schijf.
Hret zijn deze mappen die fouten bevatten, en blijven bevatten.
Zelfs al zet je xp naast vista, dan nog is de kans groot dat, na het herstel van de vista boot loader de windowsmappen van beide besturingssystemen toch gemeenschappelijke bestanden (.dll) zullen gaan gebruiken.
Zo zal de game waarschijnlijk zelfs in je xp nog gaan blokkeren.
Enige wat mosschien soelaas kan brengen is een complete systeembackup van toen de pc nog goed werkte terug zetten, of herinstall van vista.
Je hebt misschien wel kans met dualboot als je xp op een aparte harde schijf zet.
2x vista gaat ook, een op elke schijf.
Maar wat dat gaat opleveren weet ik niet.
 
Ik heb de helpdesk nog eens gecontacteerd, nu was het iemand anders die mij antwoordde. Deze persoon vertelde mij dat zowat alle vista computers waarop het spel 'tales of pirates online' geïnstalleerd is, ook degene met meerdere harde schijven, hetzelfde probleem ondervinden als mij. Ik had het opgelost met de USB stick, maar door een nieuwe update, die wereldwijd problemen geeft met vista is het spel tjah...in het honderd gelopen.
Ik heb nu ook op een forum gelezen dat als je i.p.v. de snelkoppeling die automatisch aangemaakt wordt bij het installeren van de game, het bestand 'top_d.exe' opent het normaal gezien geen problemen meer mag geven, tog ff proberen XD, wie weet. Ik houd jullie op de hoogte.
 
Waarom blijven dergelijke games problemen ondervinden met de (nieuwe) beveiligingen in vista?
Joost mag het weten.
Sturen die gamaontwerpers zelf spionnetjes mee naar je pc, of spycoockies?
Probeer eens met defender en de windows firewall uitgeschakeld desnoods, maar wel op eigen risico hoor.
Of terug naar een lekke xp desnoods.
De gamemaker moest zich schamen, na 2 jaar vista, en straks windows 7 nog steeds geen versie maken dat geschikt is voor vista is onbegrijpelijk.
Weet dat windows 7 een vista is met wat veranderingskes.
Speel gewoon een game dat vistacompatibel is.
Er zijn er genoeg die goed draaien.
Waarom met je voeten laten spelen?
 
Binnenkort komt de vernieuwe versie van dit spel uit, tales of pirates v2.0. Deze nieuwe versie loopt nu al enkele maanden vertaging op. Waarschijnlijk door de problemen met vista. K ga intussen op zoek naar een andere mmorpg game, een die wel compatibel is met vista. En als top v2.0 uit is dan zal ik het misschien wel eens opnieuw proberen...
We zullen zien wat de tyd brengt....

In ieder geval, bedankt iedereen

mvg,
jo
 
Playbunny liet me weten dat het spel opnieuw werkt.
De pc belasting was te groot of zo iets.
Door de map genaamd (music) weg te gooien kan er weer gespeeld worden.
Wel zonder muziek, maar dan zet je de radio aan he.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan