Windows 10 Gebruikersaccountbeheer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heinz46

Steunend lid
Vip Lid
Hallo beste vrienden, hier zijn we weer met een netelige vraag, misschien kan mij iemand uit de nood helpen. Sinds enkele dagen stel ik vast dat mijn gebruikersaccountbeheer niet meer werkt zoals het hoort. T.t.z. alles waarvoor men als administrator dient te gebruiken, krijg ik duidelijk een "Nee" zie foto
Account.jpg

Dat alles gebeurd na de mei update. Nu heb ik van alles geprobeerd om mijn rechten terug te krijgen niets schijnt te lukken. Hopelijk kan er iemand van jullie hier helpen, ik dank jullie al bij voorbaat.
Heinz
 
ga eens via het oude configuratiescherm naar gebruikersaccounts en klik daar dan eens verder op instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen ..
mogelijk dat deze bij u op de maximale instelling staat ..deze dien je dan wat lager te zetten ..
vb :
240587
 
ok tracht dan het volgende bestand uit te voeren door er dubbel op te klikken nadat het uitgepakt werd ...je dient er wel de toestemming voor te geven en als blijk dat ook dit niet mogelijk is dien je dit dan via de verborgen Administrator te doen .
.***mogelijk dien je deze dan eerst te activeren via een opdrachtprompt (administrator )
typ in Opdrachtprompt (administrator) : net user administrator /active:yes
Meld je vervolgens af en je ziet nu de verborgen administrator verschijnen … meld je nu aan met deze en herstel je eigen account (geef deze de administrator rechten ..)
 

Bijlagen

  • take_ownership.zip
    679 bytes · Weergaven: 146
of je gebruikers account is beschadigd of je pc is besmet ..
je dient volgens mij zover ik kan oordelen de verborgen ( administrator ) te gebruiken maar denk dat je ook hier weer tegen het probleem aanloopt betreffende dat jij deze niet kan starten ..
*indien het daadwerkelijk zo is dat je zelf deze verborgen (administrator) niet kan gebruiken dan kun je wellicht een herstelpunt terug plaatsen ..maar stel dat dit niet gaat dan vrees ik dat de enige optie is om je systeem opnieuw te installeren opgestart vanaf een opstart installatie medium het zijnde een usb of dvd ..
want ook het opnieuw instellen via de optie van de W10 denk ik is in uw geval niet te gebruiken ..
 
Ik ben intussen alles aan het uitproberen om de pc-instellingen terug te krijgen zoals ie altijd gewerkt heeft dus goed. Als ik ook maar iets vind laat ik het U weten. Intussen bedankt voor Uw tips. Groeten Heinz ????
 
Heb een oplossing gevonden, misschien heel uitgebreid maar mijn systeem werkt weer als vanouds. Heb eerst op een schijf Win 10 geïnstalleerd, heb daaraan de schijf die niet werkte aangehangen, een prof gezocht waarin ik een verandering moest doen waarin ik Gebruikerbeheersaccount (Admin) moest hebben. Dat lukte, alles terug aangesloten zoals eerst en wonder boven alles (Murphy) alles werkte het hoorde dus snel naar configuratiescherm - Gebruikersaccount - en daar was dan de schuif die bovenaan stond hoe wie of wat ??????!!!!!! naar onder geschoven. Zoals gezegd een hele boel werk, misschien was het simpeler gekund, maar mijn systeem werkt terug.
Qtex, hartelijk dank voor de hulp en voor de rest mag er een dubbel??op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan