Opgelost geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Na verwijderen van bitdefender heb ik problemen met geluid.Er staat een rood kruisje met 'geen apparaat voor geluidsweergave geinstalleerd'.Al van alles geprobeerd maar geraak er niet uit.
Iemand idee ?Systeemherstelpunten zijn helaas verwijderd en pc opnieuw instellen met behouden van gegevens helpt ook niet.Wel opgemerkt als ik uit bios ga mijn box een geluid maakt.Volgens mij werken deze dus nog.
 
Hoe kom je in veiligi modus?
type : MSCONFIG
ga naar tabblad computer opstarten
Klik op Opstarten in veilige modus

Ben je klaar met installeren dan : Opstarten in veilige modus weer uitvinken
 
Ik zou zo snel even niet weten waarom Bitdefender dit uit kan zetten, maar check voor de zekerheid eens of hij aan staat in het BIOS.
Soms bestaan er wel eens spoken in een pc :alien:

Je zegt wel dit: "Wel opgemerkt als ik uit bios ga mijn box een geluid maakt. "
Maar heb je daar ook gekeken, want als je in het BIOS bent is Windows niet opgestart en ik vraag mij af welk geluid je dan hoort ? Bedoel je hier de BIOS biepjes ?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zo snel even niet weten waarom Bitdefender dit uit kan zetten, maar check voor de zekerheid eens of hij aan staat in het BIOS.
Soms bestaan er wel eens spoken in een pc :alien:

Je zegt wel dit: "Wel opgemerkt als ik uit bios ga mijn box een geluid maakt. "
Maar heb je daar ook gekeken, want als je in het BIOS bent is Windows niet opgestart en ik vraag mij af welk geluid je dan hoort ? Bedoel je hier de BIOS biepjes ?
Vindt het ook vreemd dat het na uninstall bitdefender was.Daarvoor geen probleem.In bios staat geluid aan.Is gelijk een soort 'plof,knal' geluid gelijk je de boxen aanlegt als ik uit bios kom en terug opstart .Zeker geen biep geluid.Ga geluidskaart één dezer dagen eens uithalen en opnieuw insteken.Wie weet helpt dit.
 
Dan zijn er niet zo veel mogelijkheden meer over.
Normaal gesproken zou Windows de drivers zelf moeten vinden en installeren voor deze geluidskaart, tenzij u een zéér exotisch exemplaar heeft zoals ik, dat nergens bekend is behalve bij de fabrikant. Ga ik dus niet vanuit dat u ook zo'n geluidskaart heeft, maar toch even proberen.
Wat je daarom kunt proberen is naar de fabrikant te gaan van de pc en zoeken op typenummer en dan te zoeken naar de audiodrivers of andere audio setup programma voor de juiste besturing en bitsversie en deze installeren. Soms zijn de laatste drivers bijvoorbeeld voor Windows 7 of 8, dit kun je dan gewoon proberen, meestal werken die goed.
Of als het een losse geluid insteekkaart is naar de fabrikant van deze insteekkaart en daar zoeken naar de audio drivers of stuurprogramma en hier geldt hetzelfde voor als wat ik hierboven beschreef. Ook kun je een externe geluidskaart hebben die via USB is aangesloten aan de pc of laptop. Ga in dat geval ook naar de website van de fabrikant.
Dit is zo'n beetje de laatste poging die ik kan bedenken zonder Windows helemaal opnieuw te installeren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan