Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
Sinds ik een notebook van Medion heb gekocht, type Akoya P8612, met besturing windows 7, lukt het mij niet om het geluid via de headset te laten verlopen. Als ik wil bellen via Skype of de kinderen spelen spelletjes, gaat het geluid alleen via de speakers, ook als ik de headset heb aangesloten. Bij mijn oude pc viel het geluid van de speakers stil en ging het vervolgens via de headset.
Zal waarschijnlijk wel een instelling zijn, maar ik weet niet welke. Via Windows help, kom ik er ook niet uit. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Al vast bedankt voor de moeite.
Vriendelijke groet,
Peter Koopman
 
Geen geluid via headset

Hoi,
Het is een simpel headsetje met microfoon. ± 8 euro. Hier zitten geen drivers bij en heeft het op mijn andere pc altijd prima gedaan. Vandaar mijn vermoeden dat het een instelling zou moeten zijn.
Peter
 
Hoi,
Ik heb met het proramma Driver Checker mijn drivers geprobeerd te vernieuwen.
Van alle drivers die in gebruik zijn, zegt hij dat het al de meest recente drivers zijn.
Er wordt dus geen enkele driver geupdate
Peter
 
Via een contactje moet het signaal naar de luidsprekers meestal auomatisch onderbroken worden.
Als dit niet gebeurt kan het zijn dat je de stekker niet goed in de connector hebt gestoken.
Als die tot het einde in dat gaatje zit is het volgens mij een productiefout in de notebook.
Heb je die nieuw gekocht, dan valt dat onder de garantie.
 
Hoi,
De stekkers zitten er goed in. Sluit ik hem aan op mijn oude pc (winXP), zijn er geen problemen.
Ik zal hier en daar nog trachten wat meer info te krijgen. Als het niet lukt zal ik de helpdesk van medion bellen. Mijn ervaring is echter dat ze er minder vanaf weten als ik, vandaar dat ik het hier probeer.
Als het opgelost is, zal ik het hier vermelden.
In ieder geval bedankt,
Peter
 
Zoals nijltjetweety zegt toch eens goed nakijken of je hardware ( de connector) wel goed zit, en of er op het eerste zicht iets los zit. Let op voor zelf openen, want dan vervalt elke garantie. In ieder gaval is de service van medion over het algemeen wel ok.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan