Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Een probleem opgedoken wat betreft systeemherstel.
Heb dat in het verleden nog nooit nodig gehad en nu op vraag van enkele personen heb ik dit willen uitvoeren.
Maar krijg eerst volgend bericht : er zijn geen herstelpunten!!!!
ik zoek dan verder en wil zelf een herstelpunt aanmaken, doch volgende waarschuwing :

Snap_2011.07.08 13.37.34_002.png
 
Start - typ services.msc <enter> , scroll naar

Com+ Event System, dubbelklik erop. Die service moet gestart zijn en het
opstarttype moet Automatisch zijn. Zo nodig aanpassen.

Volume Shadow Copy service, dubbelklik erop. Die service hoeft niet gestart te
zijn en het opstarttype is sandaard Handmatig. Zo nodig aanpassen. Wel proberen
of deze service te starten is.
 
Help dit niet dan voer je dit uit.

Admin opdrachtpromt openen;

Start --> Programma's en Bestanden zoeken --> typ cmd
Wacht op het cmd icoon boven in het startmenu en klik erop met de rechtermuisknop.
Kies "als Administrator uitvoeren"

In de opdrachtprompt typt u chkdsk /r en druk op [ENTER], u krijgt een melding dat het volume niet kan worden vergrendeld.
Druk op J of Y (taal gebonden)

Meteen daarachteraan typt u sfc /scannow en druk op [ENTER], deze gaat de systeembestanden controleren.

krijgt u de melding "Er is geen schending in de integriteit gevonden" dan is alles OK
krijgt u de melding "Er zijn beschadigde bestanden gevonden, en deze zijn hersteld" is alles ook OK
krijgt u de melding "Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze konden niet allemaal worden hersteld" dan is het raadzaam om een reparatie installatie uit te voeren (Inplace Upgrade) link onderaan in dit bericht.

Na deze procedure herstart u de PC en dan zal het eerste commando worden uitgevoerd, namelijk de Checkdisk.
 
Com+ Event System = automatisch
Volume Shadow Copy service = handmatig

Er is geen schending in de integriteit gevonden.

Nà checkdisk werden er geen fouten gevonden.
 
klik eens rechts op computer en kies eigenschappen ..
klik verder op systeembeveiliging...een venster opent zich ..wordt systeemherstel weergegeven !klik je verder op configureren ..
weer wordt er een scherm weer gegeven kijk hier nu of je de mogelijk heb de schuifregelaar te verzetten op bijv: 10%
bevestig met toepassen en ok
vervolgens klik je in het eerste venster op systeemherstel en probeer hier eens of je er 1tje kunt opvragen of aan te maken ( note het is niet aangeraden om deze aangemaakte te bewaren nu je de melding verkrijgt dat jouw systeem niet legaal is ...dus dit is uitsluitend als test )
 
De foutcode geeft aan dat er een communicatieprobleem met VSS schrijvers op uw systeem.
Neem dan een kijkje in de Windows Event log voor VSS foutmeldingen die meer informatie zou kunnen geven en controleer of de VSS service is gestart.

oplossing
Zorg ervoor dat de VSS-service niet is uitgeschakeld

Het veranderen van de opstarttype van de VSS service en herstarten kan vaak problemen op te lossen.
1.rechts klik op 'Deze Computer'.
2.Kies 'Beheer'.
3.Selecteer het 'Services' boom node.
4.rechts klik op 'Volume Shadow Copy'
5.Selecteer Properties
6.verander de startup type 'Automatic'
Bekijk bijlage 7390
7..herstart je systeem

Opnieuw registreren van de VSS componenten

*door soms opnieuw te registreren van VSS kerncomponenten kunnen deze fouten herstellen.
Kopieer de volgende commando's om Notepad en sla het bestand met de extensie een. 'Bat'. Voer het. Bat bestand door het openen van een opdrachtprompt en het invoeren van de. Bat bestand naam.
cd /d %windir%\system32
net stop vss
net stop swprv
regsvr32 /s ole32.dll
regsvr32 /s oleaut32.dll
regsvr32 /s vss_ps.dll
vssvc /register
regsvr32 /s /i swprv.dll
regsvr32 /s /i eventcls.dll
regsvr32 /s es.dll
regsvr32 /s stdprov.dll
regsvr32 /s vssui.dll
regsvr32 /s msxml.dll
regsvr32 /s msxml3.dll
regsvr32 /s msxml4.dll
vssvc /register
net start swprv
net start vss
 
Laatst bewerkt:
Alles staat zoals bovenstaande,
schuifregelaar kan ik verzetten.
Heb het percentage iets verhoogd.
Proberen een punt te maken : negatief
 
Voorlopig bedankt voor de hulp.
Zopas nieuws gekregen van Microsoft :
Mijn versie is 200% legaal.
Hoe en waarom ik die waarschuwing krijg is voor hen ook een raadsel.
2 oplossingen :
1ste : telkens het scherm weg klikken. Is het simpelste
2de : volledig herinstalleren. Is wel drastisch.
Langs de andere kant is dat systeemherstel probleem dan ook van de baan.

Maar HP stuurt me volgende week herstelschijven op en misschien kan ik langs deze weg ook het probleem oplossen.
Zal nu afwachten en indien problemen : ik weet de weg nu (lol)
 
Ga dit hier nog wat open laten enkel dagen zodat je iets kan laten weten hoe het verlopen is.
 
MarrcoPolo99,
Ik begrijp dat je liever hebt dat het terug werkt, maar Systeemherstel, die dikwijls problemen heeft, heb je niet nodig als: op je C.-drive (of partitie) alléén je OS en je programma's staan. Je data op een externe drive (beter dan een andere partitie). In geval van eender welk probleem zet je een partitie terug met bvb Paragon Free. Dan is je probleem in 25 min. opgelost. Je spaart ook data, zonder systeemherstel.
m.v.g.,
WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan