Audio geen uitvoerapparaat ingesteld voor geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn beste wensen voor het nieuwe jaar en dank aan alle medewerkers die mij eerder hulp geboden hebben...

Daar gaan we dan. Hopelijk deze keer op de juiste manier, zonder in te breken bij andermans berichten en andere stoute zaken waar ik mij niet van bewust ben, wat niet wegneemt dat u mij altijd mag terechtwijzen...

Na een hele nacht van geluidsoverlast, start ik mijn laptop op en heb ik geen geluid meer. Heb het zelf proberen te verhelpen, maar het is helaas niet gelukt. Rechts op mijn taakbalk (?) staat een 'x' bij de luidspreker en 'geen audioapparaat' ingesteld. Heb het via de instellingen proberen aan te passen, maar ik weet niet welke selectie ik moet aanvinken. Het enige dat ik nodig heb, is geluid op mijn laptop. Ik gebruik Windows11. Heb geprobeerd via probleemoplossingen, terug opgestart, updates... Alvast bedankt voor de hulp met eenvoudige uitleg...
 

Bijlagen

  • geluid.jpg
    geluid.jpg
    39 KB · Weergaven: 40
Ik denk idd. niet dat je een apparaat moet toevoegen - geluidskaart op een laptop is meestal standaard ingebouwd en het werkte voordien. Dus best even checken of het niet gewoon gedesactiveerd is.

Ga naar je apparaatbeheer / device manager (intikken in zoektekst op taakbalk) :

1704125199115.png


Toon eens wat je daar ziet, onder audio, aub ?
 
Nee, het enige dat ik doe, is het geluid op/uitzetten in het systeemvak, aangezien ik technisch niet op de hoogte ben. Gewoon gaan 'slapen', werkte nog. Laptop vandaag aangezet, werkte niet meer...
Ideapad L340, Lenovo. Die tip van Microsoft Ondersteuning had ik al een paar keren nagelopen en krijg dan elke keer de bemerking dat er geen uitvoerapparaat is aangeduid...
Wat bedoelt PhilipV dan, dat ik verder moet nakijken ???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ga naar instellingen --> systeem en dan geluid --> klik op speaker klik hier op testen

kijk of hier alles goed staat of sluit een Koptelefoon aan en luister of je dan geluid hoord
1704155931057.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan