Status
Niet open voor verdere reacties.

big-mike

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een medion 8800 met 1gb geheugen:2x 512 ddr2 pc4200 en 1 slot vrij. Ik wil 2 gb. Kan ik gewoon 1 gb bijvoegen in het vrij slot, of is het beter 2 gelijk van 1 gb op twee sloten? Dank u.[OPLOSSING]
Dankzij de tip van lucske, ik heb 2 geheugen modules gekocht.
Inderdaad voor deze prijs ik ben niet geruineerd. ;)
De goed verassing (voor mij als beginer samensteller): Medion spreekt van een slot vrij maar in feit een slot was 2 rijen. Ik heb toen de nieuw ram geinstalleerd op de twee groen plaats ( waar de oude was) en de oude op de twee rose die vrij waren. En zo ik heb nu 3 gb ram. Beter dan gevraagd maar ik ga niet klagen.. ;)
De slecht verassing, windows heeft ook de verandering gezien en gevraagd voor réactivatie.
De heel slecht verassing. Het was de 3° activatie en de code telt niet meer.. Ik heb godv.... moet belen voor een nieuw key aan te vragen. :rant:

Bedankt aan iedereen voor de tips...(en aan lucske voor een goed adresse) :duimop:
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De meeste nieuwe moederborden sturen tegenwoordig de eerste 2 sloten parallel aan (DUALCHANNEL).
Als je oplet bij het opstart bios-scherm wordt dat aangegeven achter de RAM teller; als je nu de 3de slot bij prikt heb je wel 1meg meer maar verlies je dat "kleine" snelheidswinst.
De dualchannel mode werkt alleen als de eerste 2 sloten bezet zijn, anders niet.
 
Dit is eigenlijk afhankelijk van bord tot bord, zelfs binnen een merk kan dit verschillen.
Het beste is kijken naar de kleuren van de banken indien er geen handleiding meegeleverd is van het moederbord. Voor dual gebruik je de zelfde kleuren, anders heb je "maar" single.
Maar bank 1 + 2 + 3(OF 4) vullen levert inderdaad ook "maar" single op.
Op het moederbord die ik gebruik moet bank 1 + 3 OF bank 2 + 4 gevuld worden voor dual, maar ook het vullen van alle 4 de banken is dual. Ook bij het bord die nu gebruikt word door mijn vrouw is dat zo, maar die van mijn dochter is dat dan weer bank 1 + 2 voor dual.
 
Bedankt voor de tips, ik heb everest home laat mijn PC scan en inderdaad het is dualchannel. . Ik zal eerst proberen met 1 gb bijvoeren op de 3° slot en kijken wat verbeterd.
 
niet vergeten nakijken de lat die je bijsteekt dat deze dezelfde geheugensnelheid heeft als deze die er nu al inziiten als deze die er inzitten bijvoorbeeld 800 mhz is en deze die je bijsteekt is 667mhz zal je pc'ke deze lat nememen met de laagste snelheid en dan kan je mss minder succes hebben dan je verwacht had maar waarschijnlijk zal je wel hetzelfde latteke hebben hè ;)is gewoon ter informatie dat ik deze hier bijzet ;) bij mij bvb heb ik 2 gigabite kingston DDR 2 800 Mhz op slot 2 en 4 slot 1 en 3 zijn nog ter beschikking voor nog 2 latjes ik kan max 8 gigabite aan DDR 2 Ram plaatsen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad lucske, ik begrijp wel dat de snelheid gelijk moet zijn. In mijn geval 533 mhz. Ik heb de 1gb nog niet gekocht, ik wacht jullie antwoorden voor een of twee
te bestellen. Ik ga nu eerst een kopen en proberen. :duimop:
 
Dankzij de tip van lucske, ik heb 2 gehegen modules gekocht.
Inderdaad voor deze prijs ik ben niet geruineerd. ;)
De goed verassing (voor mij als beginer samensteller): Medion sprekt van een slot vrij maar in feit een slot was 2 rijen. Ik heb toen de nieuw ram geinstalleerd op de twee groen plaats ( waar de oude was) en de oude op de twee rose die vrij waren. En zo ik heb nu 3 gb ram. Beter dan gevraagd maar ik ga niet klagen.. ;)
De slecht verassing, windows heeft ook de verandering gezien en gevraagd voor réactivatie.
De heel slecht verassing. Het was de 3° activatie en de code telt niet meer.. Ik heb godv.... moet belen voor een nieuw key aan te vragen. :rant:

Bedankt aan iedereen voor de tips...(en aan lucske voor een goed adresse) :duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan