Windows 10 Geheugenmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Bij het afsluiten van mijn computer krijg ik deze melding. Nog nooit eerder gehad. Wat betekent die en waardoor komt die melding op mijn scherm?
 

Bijlagen

  • NVIDIA.png
    NVIDIA.png
    57.1 KB · Weergaven: 74
Er heeft zich een geheugenfout voorgedaan bij het aanspreken van het programma-onderdeel NVWMI64.exe.
Dat is een onderdeel van de driver van je grafische kaart en WMI is het doorsturen van systeeminformatie daaromtrent. Niet iets waar je als gebruiker moet van wakker liggen op zich.

Wel vervelend uiteraard als het probleem zich elke keer zou voordoen. Maar er is ook een serieuze kans dat een éénmalige 'drop' is van informatie uit het geheugen van je PC. Wijst alleszins NIET op materiële problemen met je kaart of PC, in het slechtste geval op een display driver die steken laat vallen, maar ik denk het zelfs niet ... volgens mij ondervindt je hier géén hinder van en komt het niet elke keer terug.
 
De foutmelding komt deze keer van GPUTEST.EXE, een stress-test-programma op je grafische kaart .. bewust geinstalleerd ? nodig ? zou niet weten waarom ... gooi het eraf en je bent ook van die melding verlost.
 
je zegt dus dat er niets te vinden is betreffende deze gpuTest.exe ... deze werd dus niet door u zelf gedownload !
mogelijk heb jij dan een degelijke besmetting op je pc aanwezig ..
een systeemscan met malwarebytes is aangewezen .. ook het restoren via een dism.exe is aan te bevelen .
je start dus de opdrachtprompt (administrator ) op en je geeft de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in gevolgd door enter .
 
je heb niet de recentste versie er op staan .. de recentste versie is de 4.2.3.96 versiecomponent pakket 1.0.1104 update pakketversie 1.0.32742
ene ook Norton kan steken laten vallen .. met name dan bestanden via een mail ..
 
Vóórdat de MBAM scan uitgevoerd wordt, wordt er altijd eerst gecontroleerd op updates...Maar dat is kennelijk niet de juiste weg. Ik heb Norton nu uitgeschakeld maar de nieuwste MBAM verise wil niet doorkomen omdat ook de Firewall moet worden uitgeschakeld. Waar zit die in Configuratiescherm - Systeem en Beveiliging - Beveiliging en Onderhoud? Daar staat geen Firewall.
 
Gebruik eens Ctrl-Alt-Del en klik op taakbeheer.
Ga dan naar het Tabblad "Opstarten".
Staat daar iets bij dat naar GPUTEST verwijst ?
Zo ja, klik dan met rechtermuisklik en dan uitschakelen.
Je kunt ook kiezen voor bestandslocatie openen.
 
het is al niet verstandig om de Norton uit te schakelen .. omwille dat je Mbam niet kan bijgewerkt worden !
aangezien jij de Norton Internet Security gebruikt denk ik dan dat de Windows firewall niet van toepassing is .
*staat er bij u in de taakbalk ook het schildje van de Windows beveiliging indien zo klik je daar op en zou je vervolgens verder kunnen gaan naar de Windows firewall .
ook via start>instellingen >bijwerken en beveiliging >Windows beveiliging kun je naar de Windows firewall gaan ..

via het oude configuratiescherm >categorie >systeem en beveiliging kun je naar de Windows Defender firewall gaan ..
*vermits jij de N.I.S. draaien heb kan het zijn dat deze daar niet vermeld staat . ..indien wel klik je er op ..en kom je in het onderstaand scherm.
Ashampoo_Snap_woensdag 11 november 2020_11h09m28s_002_.jpg
 
*staat er bij u in de taakbalk ook het schildje van de Windows beveiliging indien zo klik je daar op en zou je vervolgens verder kunnen gaan naar de Windows firewall .
Ja, maar ik weet niet wat ik hier moet doen...
via het oude configuratiescherm >categorie >systeem en beveiliging kun je naar de Windows Defender firewall gaan ..
*vermits jij de N.I.S. draaien heb kan het zijn dat deze daar niet vermeld staat . ..indien wel klik je er op ..en kom je in het onderstaand scherm.
Ik heb geen idee wat dit is....



Gaat dit allemaal niet heel erg ver voor een geheugenmelding? Ik klik hem weg en dan is het voor onbepaalde tijd weer rustig...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan