Opgelost Geheugenuitbreiding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou graag het geheugen van mijn laptop uitbreiden naar 16 GB maar ik ben een beetje een leek wat dat betreft.

Vandaar mijn vraag welke koop ik het beste en moet ik 2 geheugenkaarten kopen omdat deze dan hetzelfde zouden zijn of mag ik gewoon er 1 van 8 bijsteken?
 

Bijlagen

  • geheugen.txt
    2.5 KB · Weergaven: 56
Je mag er 1 van 8 bijsteken, maar enkel als je ABSOLUUT ZEKER bent dat wat je bijsteekt technisch identiek is.
De bijlage laat wat dat betreft onvoldoende detail zien...
 

1707213549891.png
 
Ik volg @wivy wel maar PAS OP ! Het is niet voldoende dat het DDR3 is om compatibel te zijn om gewoon bij te steken. De specificatie moeten véél meer in detail gelijklopend zijn om te werken met de reeds aanwezige module !

Normaal gezien moet er op het moduleke dat er nu inzit een stickertje staan waar je die details kunt uitlezen... als je die bij een verkoper nauwkeurig doorgeeft krijg je wel het correcte geleverd ...
 
Ach, zo nauw komt het allemaal niet en dual-channel zul je toch nooit krijgen, tis alleen voor de zekerheid dat het zal werken om een module met gelijke specs aan te schaffen, bij de plaatselijk PC winkel eentje aanschaffen, of erin laten zetten, weet je het zeker.
 
Die specificatie kan je toch ook te weten komen, met CPU-Z ( neem de zip deze moet je niet installeren)


Waar ik op let is dit, als ik het juist heb

1707216612435.png


dit is het kaartje dat er al in zit, dan je kan zien welke je nodig hebt
 
Patrick S , Wat cpu-z aangeeft bij het specifieke Partnumber is de fabriekscode , frequentie, voltage , cas enz kunnen verschillen bij weergave in CPU-z
als je XMP profiel aanmaakt in je bios. XMP staat dan wel weer netjes vermeld in CPU-z

 
Ik heb er misschien overgekeken, maar je kan toch wel degelijk 2 geheugenlatjes in de laptop plaatsen ?
Anders ben je verplicht van de 8 GB te vervangen door een 16 GB module.
 
volg tip #5 goed op!

nulleke moet bij cpu-z onder balkje memory/geheugen kijken hoeveel banken bezet zijn.​

zijn er 2 bezet , dan vervangen door 16 GB van hetzelfde merk.
anders 1 reepje bijzetten van hetzelfde merk
Dit alles om compatibiliteitsproblemen te voorkomen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan