Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Als hobby-muzikant gebruik ik het heel handig programma "Adacity". Hiermee kon ik o.a. rechtstreeks van Youtube bv. karaoke-muziek/backings DIRECT inladen via de "Realtek high definition Audio" instelling als opnamebron. Allicht door (opnieuw) een W10-ingreep/update is die instelling in dit programma niet langer meer toegankelijk èn vervangen door "lijningang" of "microfoon" ! Reeds bij Realtek naar drivers gezocht èn geïnstalleerd, maar niks werkt zoals voorheen ! De kans is klein, doch misschien kan er iemand van onze 'club' helpen of hints geven ? Alvast bedankt bij voorbaat.
 
Wil daar wel eens naar kijken, maar ik gebruik Windows 10 niet dus ik vrees dat ik hier de oplossing niet voor weet.
Wel vaak Audacity.

Zal eens verschillende fora doorspitten.
 
de instellingen bij Audacity dien je dan wellicht te veranderen naar Windows DirectSound - Microfoon High Definition audio apparaat -opname kanalen (stereo) althans werkt het hier dan wel om rechtstreeks op te nemen vanaf youtube
 
Bedankt Skippy & Qtex, heel vriendelijk van uwentwege. Ondertussen heb ik resultaat - inderdaad Qtex - met de "Direct Sound" van Microsoft in te stellen en (dank zij een nieuwe driver) "Stereo-mix" van realtek ! Alles werkt weer zoals vanouds. Prima dus en opgelost.
Herhaalde dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan