geluidsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Dag allemaal,
Na de installatie van tweede beeldscherm is het geluid weg. Logisch want de nieuwe monitor met HDMI aangesloten heeft geen ingebouwde luidsprekers en het bestaande scherm wel maar die is met een DV-ID kabel aangesloten omdat de computer geen twee HDMI aansluitingen heeft en deze oude kabel geeft geen geluid door.
Heb dan geprobeerd om de geluidsuitgang op de groene Jackplug te zetten om er de externe luidsprekers aan te sluiten maar dat lukt me niet.
Heeft iemand een suggestie?
Grt
Jdr
 
als jij het vermoeden heb dat het een installatie fout betreft van de Windows zelf waarom voer je dan niet de dism.exe opdrachten uit via de opdrachtprompt ( administrator )


Start een opdrachtprompt op als administrator ..
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter
Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..

Er dient immers niets hersteld te worden !
Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al …
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .

Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.
591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..

Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..



****indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word” dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..

*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"

nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess

**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
wat de zoektocht naar een Windowsfout betreft dat ga ik wel eens proberen als ook de nieuwe driver niets oplevert. Maar ik dacht eerder aan een fout in de desktop zelf, dus een aansluiting in de hardware die niet goed zit. Om aan die uitgangen voor audio te komen moet ik echter de halve computer afbreken dus dat laat ik voorlopig maar.
 
snap niet dat je driver easy wilt gebruiken … denk jij nu echt dat deze de nieuwste drivers ophaald ..!
was op de Realtec site geen nieuwe beschikbaar .. vermeld eens welke Windows je draait en welke versie van de realtec driver je nu gebruikt .
 
Ik wil die niet gebruiken hoor maar bij het googelen naar een Realtekdriver stoot je soms op zo'n site. De W10 is de laatste versie 1803 en de driver die er nu opstaat is: HDA\ Aertsr64.exe
 
probeer deze eens ..Realtex HD Audio Driver (dit is een uitvoerbaar bestand van 252Mb groot)*deze is tevens geschikt voor de Windows 10 64 bit als ook voor de lagere windos(en)
*ik heb het bestand willen scannen via virustotal maar aangezien deze groter is dan 64 Mb wilde Virustotal dit bestand zelfs niet aanvaarden ..
daarop heb ik dit bestand via de Malwarebytes premium gescant en deze had niets te melden …. het gebruik van deze is echter op eigen risico ...maak eerst een herstelpunt aan (aanbevolen )..

de site waar deze vandaan komt : https://realtek-download.com/download-hd/
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
Ja de map in apparaat beheer: 'besturing voor geluid...., en waarschijnlijk heb ik daar vroeger ook aan't klooien geweest en geen resultaat gehad voor externe speakers maar omdat er toen op het scherm luidsprekertjes zaten kon ik met de Nvidia high definition… over de HDMI kabel geluid horen. Toen heb ik ook drivers gezocht om het probleem op te lossen.
Heb ondertussen je driver geïnstalleerd. Maar nog steeds "noppes". De Realtek staat netjes in het mapje van besturing voor geluid en spelletjes en werkt correct. Maar niets is minder waar. Grrrrrrr
 
denk eerder dat het probleem in deze map zit ..aangezien er teveel drivers aanwezig zijn …
mijn advies > verwijder deze allemaal en herstart je systeem ...
Windows zal na de herstart automatisch de nodige drivers ophalen ..maar hou deze laatste link in gedachten .
*had je niet eerder in een ander topic een driver back-up tool door gelinkt gekregen ...deze kun je dan wel eerst starten om zeker een herstel te kunnen doen als blijkt dat het niet geholpen heeft ( wat ik betwijfel ).
 
De driver die je me hebt toegestuurd heb ik geïnstalleerd en de installatie is gelukt maar nog steeds geen resultaat.
Wat de vele drivers betreft in het mapje, ik kan die niet verwijderen, kan alleen het apparaat verwijderen maar als ik dan weer opstart komt de hele handel terug.
 
dat bedoelde ik dan ook ...eerst rechts klik om deze uit te schakelen en daarna pas verwijderen ..nadat deze verwijderd zijn herstart je je systeem en worden deze terug opgehaald ….
indien jij dan de verbinding verbreekt en deze laatste installeerd m.a.w verwijder je enkel deze betreffende de realtec en niet deze van Nvidia
..
 
goede middag,
Heb dat nog eens uitgevoerd maar zonder enige verandering. Het apparaat wordt terug opgehaald.
Nu heb ik twee computers en beide met dezelfde W10 en Realtek HDA geluidssysteem. Heb de geluidsinstellingen van beide systemen eens vergeleken en het valt op dat in pc 1(met werkende audio) bvb de volume aanduiding (schuiver) blauw is en in pc2 (zonder werkende audio) is deze grijs. In Pc1 heb ik bij invoerapparaten, lijningang/Aux/microfoon. Op pc 2 staat: geen invoerapparaten gevonden.
Verder is er in pc 1 onder de vermelding "problemen oplossen" een tekst: "geluidsapparaten beheren" Als je daar op klikt zie je alle audioaansluitingen op de pc en ook de luidsprekers.
op pc2 is die vermelding niet aanwezig.
Er is dus wel iets "rotten in the city"
 
Device HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0887&SUBSYS_1462848A&REV_1003\4&caa8e85&0&0001 requires further installation.
deze info lees ik in "gebeurtenissen" als je de realtek in map besturing voor geluid en spelletjes opent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan