Status
Niet open voor verdere reacties.
heb momenteel een laptop volledig ontmanteld; Vrees dat het moederbord kapot is (is aangesloten tijdens en test van de noodverlichting, werkte toen op baatterij, wrees dat hij eeen stroomstoot gekregen heeft bij heropstarrten van netspanning en daardoor het moederbord vernield heeft).

Heb hem volledig opliggen, doch geeft geen kick (zelfs ventilator of zo start niet).

Zou het moederbord willen vervangen als ik dit ergens tegen een redelijke prijs kan vinden (scherm, schijf, alles is nog ok).

Weet er iemand een site of een verkoper in Belgie of Nederland , waar een moederbord kan kopen, eventueel een gans pc, vb waarvan scherm kapot is of zo.

Heb wat rondgezicht en kom altijd bijna uit bij alibaba in china (wat er in zit kom daar blijkbaar ook van).

Dus de verzendkosten zijn soms meer dan de prijs van het moederbord , tenzij men 2 maandenwacht???

Heeft er iemand een idee waar ik dit dichter bij huis kan kopen (bepaalde site of zo)

dank bij voorbaat
 
Beste Lana,

Heb gezien dat het aangehaalde moederbord 30 euro kost.
Moet ik hierop de processor nog vervangen , of kan ik gewoon dit moederbord kopen en de aansluitingen terug uitvoeren , hd, voeding .....

Zijn er indicaties dat mijn moederbord toch niet kapot zou zijn??? Niks brand ook de leds niet en heb toch spanningop ingang van moederbord.
Heb wel alles afgekoppeld hd , geheugen , alles misschien ook oorzaak ???? Scherm is niet afgekoppeld.
 
Die parts gaan waarschijnlijk de basis zijn. Dus moet je alles nog overzetten (CPU, geheugen, WiFi, BT, ...).

Het is vrijwel onmogelijk om via een forum te vertellen wat er al dan niet defect is aan je laptop. Je kan dit risico nemen en een ander moederbord kopen. Maar voor een low end particulieren laptop van ongveer 4 jaar oud, zou ik persoonlijk dat risico niet nemen.
 
het terug aankoppelen van geheugen , wifi en de rest is geen probleem , enkel de processor zal er ook op moeten (bij centralpoint van hierboven heeft men geen specificaties , maar processor is er zeker niet bij).
Ook geen foto , en dan koop ik het niet.

Ga nog wat zoeken , en anders zoeken achter een tweedehands kapotte op 2hands of zo, waarvan het scherm of toetsenbord of iets dergelijks kapot is.

Het risico dat moederbord en processor alletwee kapot zijn is te groot vrees ik (herinschakeling netspanning waarschijnlijk de oorzaak).Dacht eerst dat voeding kapot was (heb intussen een andere er aangekoppeld en geeft geen effect).

Dacht eerst aan een slecht contact of zo , maar zie niks abnormaals.
EN hij is NIET van mijzelf maar van een vriend (en die vroeg me om eens te kijken).
(en als ik men uren moet tellen dan heeft hij een nieuwe denk ik).

In alle geval bedankt voor de info

grtjes,

Marcel
Enfin, als ik geen afgedankte kan vinden zal hij als onderdelen reserve kunnen dienen (ligt toch in volle glorie open op tafel).
 
het terug aankoppelen van geheugen , wifi en de rest is geen probleem , enkel de processor zal er ook op moeten (bij centralpoint van hierboven heeft men geen specificaties , maar processor is er zeker niet bij).
Ook geen foto , en dan koop ik het niet.



Lummen - Hasselt is nu ook weer geen afstand die niet te overbruggen is.
Ik zou gewoon eens langs gaan bij CentralPoint https://www.centralpoint.be/nl/about-us/
 
Aliexpress.com : Buy P5WE6 LA 7092P For ACER Aspire 5253 Laptop Motherboard MBNCV02002 Tarjeta Madre AMD C50A CPU 100% Tested shipping 50% off from Reliable cpu asus suppliers on Laptop Wholesale sky | Alibaba Group

Dit is het juiste moederbord

Kan iemand me zeggen of de processors AMD op het bord aanwezig zijn??? Men spreekt van cpu en sockets. Als ik de processor er zelf moet op plaatsen ben ik 2 dagen aan het solderen. Bij centralpoint geen processor erop zei men????

toch allemaal dubieus zo te zien
 
Dit moederbord is zonder processor, maar als het goed is, is er een Socket aanwezig waarmee je de processor vast klemt.
Dit zou CentralPoint je kunnen vertellen.
 
Misschien heb je hier ook iets aan.
Eeen vergelijkbare laptoptop met hetzelfde MB

 
lana, die laatst video had ik nog niet gezien. En zo vervangt men de processor. Dacht dat all de verbindingen naar moederbord moesten gesoldeerd worden en dat was hopeloos. effe proberen die processor los te krigen

thx
 
lana, heb filmje goed bekeken, koeler verwijderd, maar daarna is er wel geen enkel schroefje om de processor los te maken. Zie enkel in dehoekjes van de plaat waarop dee chip zit vier kleine steuntjes.zou het kunnen dat hij eropgeperst is en niet vervangen is. Vind ook nergens een prijs of iets dergelijks voor een AMD E350?? Raar
 
Zo te zien is de AMD E350 een CPU welke rechtstreeks gesoldeerd is op het moederbord. Embedded dus. Maw niet zelf te vervangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan