Varia GOOGLE - instellen - gebruik - controle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Ik heb 4 toestellen waar dit is op geïnstalleerd : Desktop - Smartphone - Laptop - Tablet.
Desktop - Smartphone - Laptop : alles OK - ook de synchronisaties.
Tablet : staat niet in de Google lijst.

Wanneer ik naar "mijn Google instellingen" ga naar het deel "mijn toestellen" dan zie ik daar staan met benaming en icoon :
"U bent ingelogd op de volgende toestellen :"
  • mijn desktop - onder benaming : "Windows - dit toestel."
  • mijn laptop - onder benaming : "Windows - laptop + naam"
  • mijn smartphone - onder benaming : "merk"
"U bent uitgelogd op de volgende toestellen :"
  • mijn tablet - onder benaming : "merk van mijn tablet" *** alhoewel ik opzoekingen kan doen op Google bvb via Chrome.
  • ????? Windows : met dezelfde icoon als mijn desktop. ???? = onbekend.
Mijn vragen zijn dan ook :
  1. Waarom staat mijn tablet niet in de lijst van "Ingelogde" ? maar kan ik er wel met Google op werken ?
  2. Wat betekent die Windows melding van een voor mij onbekend toestel ?
  3. Op mijn tablet zie ik de 2 meldingen : "Beveiligingsmelding : Het apparaat Windows is uitgelogd + mijn account bij Google"

Dank
Flamingo
 
Antwoord op vraag 1 : wat bedoel je met "werken op" ... Je kan op een machine perfect zaken uitvoeren zonder dat je ingelogd bent op je Google account. Denk maar aan een PC, daar hoef je ook niet ingelogd te zijn op Google (of Microsoft) account om toch nog veel te kunnen doen. Zolang je maar geen programma wil draaien dat enkel werkt met ingelogde account.

Android eist een Google Account om te installeren voor eerste gebruik maar nadien kan je perfect Chrome gebruiken zonder ingelogd te zijn, maar dan werkt er niets van die syncronisatie etc... Misschien is dat wel wat jij nu aan de hand hebt. Kijk dus in de instellingen van je tablet en dan Accounts maar eens na of je wel degelijk aangelogd bent.

Antwoord op vraag 2 en 3 : staat in relatie met wat voorafgaat denk ik - uitgelogd op Windows, tja - dat zal die Windows PC zijn die je niet herkend. Maar het staat uitgelogd. Dus misschien ben je het vergeten maar eens heb je ooit ingelogd vanop een PC, een andere dan degene waarop je nu wél aangelogd bent. Geen idee hoelang die vermelding daar dan blijft staan, maar als ik me niet vergis is er ook ergens een optie 'Apparaat vergeten of verwijderen' ... Doe dat dan maar, opnieuw inloggen kan je nadien altijd op gelijk welke andere PC.
 
Beste Philip V,

Nu versta ik er niets meer van.
Hedenmorgen open ik "Google - Mijn Apparaten " en wat zie ik - zie bijlage - AL mijn apparaten staan nu bij "U bent ingelogd op de volgende toestellen :" ??? en geen enkel bij "niet ingelogd" ???

PS

  • Browser : Chrome gebruik ik niet staat automatisch bij de APP's - wel Firefox : had deze vermeld daar ik die had gebruikt om de laatst nieuwe Firefox te downloaden.
  • Benaming PC : Mijn desktop " dit apparaat" staat vermeld maar zonder mijn gegeven benaming = "Flamingo - Desktop" - de laptop wel.
  • Onbekende : in bijlage laat ik U de inhoud geworden : hij zou 11 minuten geleden gebruikt zijn ??? Maar ik weet niet welk toestel dit zou kunnen zijn - wat er op dit ogenblik aanligt zijn : mijn desktop - laptop- tablet - smartphone.
VRAAG :
  • Zou het helpen wanneer ik ALLES van GOOGLE zou verwijderen voor AL mijn toestellen en daarna voor IEDER toestel terug INSTELLEN ?
  • Zou deze "verwijdering" nadelig zijn voor mijn synchronisaties zoals voor "Mijn Contacten" ?
  • Wanneer Uw antwoord "JA" is, hoe kan ik dan op een "veilige" wijze mijn Google account HERINSTALLEREN op AL mijn toestellen ?
OEF,
Welk een Google dossier.
Dank bij voorbaat
Flamingo
 

Bijlagen

  • Google (niet)ingelogd.jpg
    Google (niet)ingelogd.jpg
    41.8 KB · Weergaven: 103
  • Onbekende.jpg
    Onbekende.jpg
    18.3 KB · Weergaven: 99
Mij lijkt nu alles in orde te zijn. Ik zou niet alles gaan verwijderen. Maar je kan dit gaan doen, normaal mag dit geen nadelig gevolg geven, gezien je terug moet inloggen nadien. Als je ingelogd bent, synchroniseert dit zich en zou alles normaal gezien terug moeten werken zoals het hoort, maar als jij nu geen problemen hebt, behalve gisteren dan dat hij je tablet niet vond, zou ik dit zo laten. Het kan altijd wel eens voorvallen dat hij eens een apparaat niet ziet, terwijl het er wel is. Ik zou mij daar nu niet al te veel problemen om maken.
 
Beste cve,

Hebt U ook geen gedacht wat die 2e "Windows" zou zijn ?
Ik heb maar 1 desktop. Mijn laptop staat apart gemeld en is in orde.

Of........... kan ik die niet wegdoen ? Ik vindt geen enkele aanduiding hiervoor.

Dank
Flamingo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan