Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo.ik heb even een vraagje:

Ik heb de schijf uit mijn externe behuizing gehaald en in mijn computer geplaatst,maar deze word nu niet weergegeven op mijn scherm(de schijf dus).
In computerbeheer zie ik hem wel en dan geeft hij aan dat het een GPT Partitie is,nu wil ik deze wijzigen in een MBR Partitie.
Iemand enig idee hoe ik dat op een eenvoudige manier kan converteren naar een MBR Partitie?
Ik hoor graag van jullie.

grts: liawi
 
Ik zou dat via de opdrachtprompt doen.

Geef het volgende commando diskpart
Geef een Enter en je krijgt een DISPART prompt
Daarna de opdracht list volume Klik weer op Enter.
Noteer het nummer van het volume dat je wilt verwijderen.

Geef nu de opdracht select volume ( en daarachter het nummer. Bijvoorbeeld select volume 2) Klik op Enter.
Geef nu de opdracht delete volume Klik op Enter.
Daarna de opdracht list disk Klik op Enter.

Noteer het nummer van de schijf die je naar een MBR schijf wilt converteren.

Geef nu de opdracht select disk en daarna het nummer dat je wilt converteren. ( dus bijvoorbeeld weer select disk 2 ) Klik op Enter.


Geef als laatse de opdracht convert mbr Klik op Enter.
 
staan er gegevens op deze gewezen externe schijf die jij immers wenst te behouden ...
indien zo dan is Dispart niet het aangewezen programma om je schijf met een GPT indeling om te zetten naar een schijf met een MBR indeling.
een GPT schijf kun je met eender welke hard disk manager omzetten naar een MBR schijf met behoud van de gegevens ...
zo een gratis te gebruiken hard disk manager is de AOMEI Partition Assistent for home users


[video=youtube;fk7n68-Bgx4]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=fk7n68-Bgx4[/video]
 
Hallo Heren,ik heb jullie reactie met blijdschap ontvangen,en Qtex er staan geen gegevens op de schijf,dus ik heb de uitleg van Lana uitgevoerd en alles is weer in orde.
Bedankt voor jullie snelle hulp.

Groetjes liawi
 
Ik heb de schijf uit mijn externe behuizing gehaald en in mijn computer geplaatst,maar deze word nu niet weergegeven op mijn scherm(de schijf dus).

Had je die een schijfletter toegewezen dan zou die wel weergegeven worden in de verkenner.
Harde schijven groter dan 2 TB (3 TB bijvoorbeeld) en niet geconverteerd naar GPT indeling , ga je hiervan maar 2 TB kunnen benutten in windows , omdat Windows maar partities herkent tot 2 TB. Of je moet een schijf groter dan 2 TB verdelen in twee of meerdere partities.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan