Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Het is niet te voorkomen dat een computer stof aantrekt, zelfs niet als u het apparaat in een goed opgeruimde en geventileerde ruimte zet. Vervelend want stof mag dan klein zijn, het kan funeste gevolgen hebben voor uw pc.

Zo kan de ventilator die de pc koel moet houden, vastlopen door opgehoopt stof, waardoor de temperatuur stijgt en componenten doorbranden. U hoeft niet bang te zijn dat dit direct na een week gebeurt, maar eens in het half jaar even de pc openschroeven en schoonmaken is geen overbodige luxe.

Het grove werk doet u met de stofzuiger (oppassen dat u niet te dicht bij gevoelige onderdelen komt en vermijd direct contact) en de fijnere onderdelen spuit u schoon met behulp van een busje perslucht.

Druk tijdens het schoonmaken meteen even wat onderdelen aan, zoals videokaarten en geluidskaarten. Deze kunnen zich soms loswerken (door temperatuurverschillen), wat op den duur ook problemen kan geven.
 
wat doen we met nieuwe computers die verzegeld zijn? als we deze zelf open maken vervalt de garantie. en mee naar de pc winkel rijden om uit te stoffen zie ik ook niet direct zitten ;)
 
Ik weet niet hoe het vandaag gaat, ik heb jaren geen pc gekocht, enkel onderdelen.
Een 10-tal jaar terug was de 1ste 2 jaar het onderhoud gratis waar ik mijn pc kocht.
Vraag dit best even voor je een pc koopt zou ik zeggen.
 
nou met laptops kan het wel maar het is wel wat moeilijk
 
wat doen we met nieuwe computers die verzegeld zijn? als we deze zelf open maken vervalt de garantie. en mee naar de pc winkel rijden om uit te stoffen zie ik ook niet direct zitten ;)

Ik heb zo een computer geweigerd bij aankoop. Ofwel schrappen dat de garantie vervalt ofwel elders pc aanschaffen.
Is direct geschrapt geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan