Hackers eisen 10 miljoen voor gestolen dossiers

Status
Niet open voor verdere reacties.
2

2twins

Gast
Een website die door apothekers gebruikt wordt om medicijnenmisbruik in de gaten te houden, is afgelopen week gehackt.

Zo werden er dossiers van meer dan acht miljoen patiënten verwijderd en er werd op de website een bericht geplaatst dat de hackers tien miljoen dollar eisten in ruil voor de dossiers. Dat blijkt uit een bericht op Wikileaks.org.

Losgeld
De site meldt dat de website voor het Virginia Prescription Monitoring Program werd gehackt en er een bericht achtergelaten was met de mededeling dat de database van doktersrecepten nu in één versleuteld bestand is opgeslagen. Pas als de hackers het losgeld hadden, zouden ze het wachtwoord geven geven. Het volgende bericht werd op de website achtergelaten:

"Ik heb jullie spullen! Ik heb reeds 8.257,378 patientendossiers en 35.548,087 recepten in mijn bezit. Tevens heb ik een versleutelde backup gemaakt en het origineel weggegooid. Helaas voor Virginia, zijn hun backups blijkbaar ook spoorloos. Voor $10 miljoen stuur ik jullie graag het wachtwoord."

Sandra Whitley Ryals, directeur van Virginia's Department of Health Professions, zegt tenslotte: "Op dit moment is er een onderzoek door de regering gaande en we nemen de informatiebeveiliging erg serieus". De site is tot nu toe nog steeds onbereikbaar.

Bron: Security
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan