Hackingtosh Ja of neen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,


Graag wil ik een onderwerp aansnijden dat misschien enkele apple gebruikers onder jullie als een mes door het hart is.

Maar toch moet ik even advocaat van de duivel spelen en vind ik mijn plicht om als fervente computer gebruiker over dit onderwerp te spreken.

Hackingtosch?! Wat is het?! (voor de niet wetende lezers).

Een OSX (zoals Leopard, snow leopard enz enz). draaien op een gewone pc configuratie.

Dit ter vervanging van OS'sen van de windows makelij.

Hoe doen ze het?

1) Je neemt je officiele OSX en installeert deze op een tot mac geformateerde harde schjf
2) Men gebruikt aangepaste (gemodificeerde OSX) waarbij men vaak al driver issues hebben weggewerkt.

Zoals we allemaal weten staat Mac bekend om zijn stabiliteit en toch wel voorruitstrevender computing. Maar aan positieve kanten zitten er ook negatieve.. Ze zijn erg duur..

Oke je krijgt een kwaliteits product afgeleverd.. maar mijn ervaring vertelt me dat je voor een zelfde prijs je aan een mac uitgeeft dezelfde kwaliteit kan bereiken door zelfbouw pc's te maken met hardware selectief gekozen zodat deze perfect op elkaar afgestemd is.

Want uiteindelijk is de hardware die in een mac zit gewoon goed gekozen hardware waarvoor een individueel driver programme is van uitgeschreven door mac zelf.

Dusja, de slimmerikken onder jullie horen het mss al..

Mac hardware is beschikbaar voor iedereen en zeker in te bouwen als gewone computer. En je kan vaak voor dezelfde prijs van een mac een ruimer aanbod aan hardware copen voor de 'gewone computer'. Dit tussen aanhalingstekens omdat ik persoonlijk mac ook maar een gewone computer vind die gewoonweg te duur is.

Maar waarom OSX willen gebruiken op een gewone pc? 1 antwoord.. Stabiliteit.

Je zou kunnen denken? hey laten we in de plaats van osx linux zetten.. oke mooi idee.. maar toch vind ik osx estetischer en ook vlotter voor pc gebruik als linux (no offence want ik vind linux een mooi computer platform).

Enkele aangepaste osx versies:

- Ideneb
- Ipc
... weet je der nog en heb je er goede of slechte ervaringen mee. Laat dan gerust weten.

mvg en respectvolle groeten voor allen!
 
Bedankt voor je waardevolle post. Echter, maar het zal wel aan mij liggen, heb ik niet alle dingen helemaal begrepen. Mogen we deze post herwerken in functie van het comfortabele leesgenot?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan