Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een nieuw MB laten steken daar het mijne stuk was, ze hebben er een AMD type K8N Neo4-F S939 ingestoken graag had ik jullie mening gehad over de kwaliteit van dit type. Alvast bedankt voor de reacties
 
Ik kom uit bij msi
Was goed bordje, nog met de 939socket, ik denk van 2005.
met de am2 socket kan je echter tot de meest recente processors gebruiken.
Ik weet niet of je huidige processor hier op past, dat is misschien de reden van deze keuze, maar dan had ik liever een 65tal euro neergeteld voor een 4ghz processor
De ramondersteuning valt me wat tegen, support tot 400mhz, de huidige standaard is ddrII ram 667 tot 800 mhz.
Een latje ram had je wel moeten bijkopen, maar dat kost amper 35 euro.
Een 3gb/s sataschijf zal je moeten beperken op 1.5gb/s.
De sataschijven zijn allemaal 3gb, is nu standaard.
Het hangt er wat vanaf hoeveel je wil spenderen en waar je de pc voor gebruikt, de meeste toepassingen kan je met zowat elke recente pc aan.
Je hebt in feite een pc gekocht van 3 jaar
Op onderstaande link heb je al zijn opvolger voor minder geld, maar niet gemonteerd.

http://www.ciao-shopping.nl/MSI_K9AG_Neo2_Digital__841683


Dit bordje heeft wel al die eigenschappen.
Voor 100 euro meer had je een pc die een pak performanter is, met x2 processor.
 
alvast bedankt voor jou reactie, weet ook niet voor welke reden ze deze hebben geplaatst mij hebben in ieder geval niet gevraagd welk MB ik graag had gehad. Zoals hierboven al gezegd is het momentele type; K8N Neo4-F S939 terwijl het vorige van het type GA-K8NF-9-TA was. Over deze laatste kan ik op internet weinig vinden heel waarschijnlijk is daar de reden van dat het een TARGA EDITION was. Ben ik er nu voor- of achteruit gegaan :vraagteken:
 
Jou vorig bordje was een [SIZE=-1]Gigabyte en dat is een kwalitatief beter merk dan je huidige MSI, je bent er dus op achteruit gegaan, maar dit wil niet zeggen dat de MSI bordjes niet goed zijn hoor, ze zijn gewoon kwalitatief wat minder tegenover Gigabyte.
Ik *denk* dat ze dat bordje gestoken hebben omdat die nog jou DDR I (@ 400 MHz maximum) geheugen ondersteund[/SIZE][SIZE=-1], iets wat de moderne bordjes niet meer doen. De moderne bordjes zijn DDR II @ 533 of 667 [/SIZE]MHz[SIZE=-1] als minimum.
Hadden ze een modern bordje gestoken dan moesten ze ook het geheugen vernieuwen, iets wat de kostprijs voor jou uiteraard de hoogte in duwt.
Er zijn wel bordje verkrijgbaar die zowel DDR I en DDR II ondersteunen maar die hebben de meeste winkels niet (meer) in vooraad liggen denk ik.
[/SIZE][SIZE=-1]
Dit is dus jou huidig bordje,
[/SIZE]http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=K8N_Neo4-F


[SIZE=-1]
[/SIZE]
 
Laatst bewerkt:
Jou vorig bordje was een [SIZE=-1]Gigabyte en dat is een kwalitatief beter merk dan je huidige MSI, je bent er dus op achteruit gegaan, maar dit wil niet zeggen dat de MSI bordjes niet goed zijn hoor, ze zijn gewoon kwalitatief wat minder tegenover Gigabyte.
Ik *denk* dat ze dat bordje gestoken hebben omdat die nog jou DDR I (@ 400 MHz maximum) geheugen ondersteund[/SIZE][SIZE=-1], iets wat de moderne bordjes niet meer doen. De moderne bordjes zijn DDR II @ 533 of 667 [/SIZE]MHz[SIZE=-1] als minimum.
Hadden ze een modern bordje gestoken dan moesten ze ook het geheugen vernieuwen, iets wat de kostprijs voor jou uiteraard de hoogte in duwt.
Er zijn wel bordje verkrijgbaar die zowel DDR I en DDR II ondersteunen maar die hebben de meeste winkels niet (meer) in vooraad liggen denk ik.
[/SIZE][SIZE=-1]
Dit is dus jou huidig bordje,
[/SIZE]http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=K8N_Neo4-F


[SIZE=-1]
[/SIZE]

Thanks voor de tip, dacht dat ik al gereageerd had maar heb vergeten doorsturen denk ik daarom dan nu opnieuw mijn vraag of je me kan vertellen wat ik hier allemaal moet afhalen daar het voor mij de eerste maal is dat ik dit doe zodat ik op latere datum een herinstallatie kan doen. Alvast hartelijk bedankt.
 
Indien je de originele moederbord cd niet hebt dan gewoon alles downloaden van deze pagina:
http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloaddetail&type=driver&maincat_no=1&prod_no=249
en op een cd branden voor later, zoals je van plan bent.

Wat je echt wel nodig zal hebben de volgende keer is,

- Realtek ALC Series AC97 Audio Driver
(voor je geluidskaart indien je gebruik maakt van de onboard soundcard, indien niet, niet installeren dan)

- NVIDIA nForce4 System Drivers
(deze heb je nodig voor alles wat op je moederbord vast zit, dus ook voor je onboard netwerkkaart)

---------------

Wat je mogelijks niet nodig hebt,

- nVidia nForce3/4 SATA RAID Driver (For floppy driver)
(opletten met deze, als je géén sata schijven in raid draait, NIET installeren, dit zou je systeem in ernstige moelijkheden kunnen brengen!)

- AMD Cool and Quiet Driver
(dit is iets wat niet altijd goed is voor het systeem, is systeem afhankelijk en kan vastlopers en bleu screens veroorzaken indien iets niet compatible is of als je ook nog andere energie besparende programma's gebruikt)

-----------------------

Maar als je aan de originele moederbord cd geraakt bent dan vergelijk je misschien best eerst op die cd welke versie's of datum's de drivers hebben met die op de bovenstaande pagina, mogelijks zijn die identiek en hoef je niks te downloaden.

Verder, voor eigenlijk goed te zijn heb je ook nog de processor driver nodig van de AMD website, maar daarvoor moeten we eerst weten welke processor je juist hebt om zeker te zijn welke driver(s) je nodig hebt.
 
OK, je hebt maar 1 driver nodig voor je processor, nl deze...
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/utilities/setup.zip
(is direkte download voor jou gemak)
De pagina waar deze staat is,
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871_9706,00.html
(AMD Athlon™ 64/FX Processor Driver Version 1.3.2.0053 for Windows XP and Windows Server 2003 (x86 and x64) )

----

Voor je msi drivers,
als je niet van plan bent om je XP ooit te upgraden naar de 64-bit versie hoef je enkel maar de 2000/XP versie's te downloaden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou die 64-bit zeker niet installeren op een 32-bit versie (normale XP versie), mogelijks kan dat niet ook)

Moest je het nog niet gezien hebben, mijn vorige bericht heb ik wat aangepast en de link bijgeplaatst waar wat uitleg over dien AMD driver staat moest je geïnteresseerd zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan