Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Allemaal,

Ik kom hier even langs omdat ik zag dat hier een programmaatje en handleiding te halen is dat nodig is om mijn verouderde Lide 50 scannertje op Windows 7 te laten draaien. Ik hoop dat het lukt. Ik zal later nog een beetje rondkijken, en als ik iemand met een makkelijke vraag zie, mijn steentje proberen bij te dragen aan deze gemeenschap.

Groetjes,

Tom
Amsterdam
 
Hoi Tom, natuurlijk kan je hier rondkijken en alles wat je vind mag je hebben.
Welkom hier en we hopen je regelmatig hier tegen te komen.

Groetjes van een landgenoot.
 
Hallo Tom, iedereen is hier welkom. Wat je hier ziet, mag je gebruiken.
 
Erg fijn. Met dank aan tuts spint mijn goeie Canon scanner weer als een jong katje.

Tsja, tuts is de beste Admin die je je maar kan bedenken en ik ben blij dat ik onder zijn hoede hier mag opereren :p
 
@ hoyer
je kunt ook de windows7 driver gebruiken die bestemt is voor de canon lite60...
men beweerdt dat deze tenslotte ook werkt op de canon lite50 (van de lite50 werden er géén windows 7 drivers uitgebracht)
succes ermee..
 
@ hoyer
je kunt ook de windows7 driver gebruiken die bestemt is voor de canon lite60...
men beweerdt dat deze tenslotte ook werkt op de canon lite50 (van de lite50 werden er géén windows 7 drivers uitgebracht)
succes ermee..

Dank voor je reactie. Ik kwam daar idd achter via google, maar dat woord kan niet vaak genoeg verspreid worden op de fora (y)

Ik heb die driver nu geïnstalleerd en kan nu scannen. Niet echter via de bekende Canon Toolbox, die levert mij nog steeds de Twain-error op. Wel lukt het via het open office programma's 'Writer' en 'Draw' met de volgende opdrachten:

Insert -> Picture -> Scan -> Request.

Daarmee verschijnt een interface en wijst het zich verder vanzelf.

Vervolgens heb ik mooie Windows 7 Snipping tool (onder Start) gebruikt om er een afbeeldingsbestand van te maken dat ook in een Microsoft Office omgeving te hanteren is.

Noobhacked together, but the job is done :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan