Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag allemaal :)


Mag ik jullie hulp vragen ?

Ik ben een tijdje geleden als vrijwilliger gestart bij het Lokaal Dienstencentrum (LDC) Het Anker in Aarschot (LDC Het Anker). "LDC Het Anker is een ontmoetingsplaats waar iedereen welkom is. Het biedt hulp- en dienstverlening aan om het sociale netwerk te versterken en de zelfredzaamheid te verhogen."

Eén onderdeel van hun dienstverlening omvat het organiseren van computercursussen voor absolute beginners. En nu komt het...

---> Heeft iemand van jullie een 'basiscursus computer voor senioren' ? Bij voorkeur in Word format :)

Jullie zouden me een GEWELDIGE dienst bewijzen indien jullie zo'n cursus zouden willen delen met mij.

Ik dank jullie op voorhand !

Groetjes,

Vic
 
U wilt in een "openbaar centrum" gaan les geven met een "illegale versie" van een cursus.
Pas daar maar mee op. Dat zou wel eens "duur" kunnen uitvallen (plagiaat). En kom niet af met: het is voor een goed doel. Als het centrum die lessen wil aanbieden moeten ze ook zorgen voor een aangekochte cursus (1 per cursist en 1 voor de lesgever).
Een andere mogelijkheid is: zelf een volledige cursus maken (zonder knip- en plakwerk uit andere cursussen).

De titel: "basiscursus computer voor senioren" zegt in feite niets over de cursus.
Begin eerst en vooral eens met te verduidelijken waaruit die cursus moet bestaan.
- Welke Windows (XP, Vista, Windows 7, Linux)?
Ga hierna stoppen of komen er nog programma's aan de beurt?
Zoja: welke?
Office-programma's?
Welke office? (OpenOffice.Org, MS Office)
Welke versie? (XP, 2003, 2007, 2010, Oo_O 3.xx)
Welke onderdelen van office? (Word, Excel, PowerPoint, Outlook)
Ga je ook "Internet" geven?
Welke "browsers" ga je gebruiken?

Nog veel vragen die u moet oplossen vooraleer iemand kan antwoorden op uw vraag.
 
Dag J.W.,

Ik apprecieer je bezorgdheid maar kan je geruststellen : het is geenszins mijn bedoeling om een e-book of dergelijke aan de cursisten aan te bieden.
Neen, neen, het is mijn bedoeling om een cursus te maken op maat van de cursisten.

Dat wil zeggen een uitleg in 10 lessen over :
- uitleg over de onderdelen van een pc
- intro in Windows XP (alternatief Windows Vista/7 ; de pc's zouden volgend jaar worden veranderd naar Windows Vista of Windows 7)
- uitleg over werken met de verkenner
- uitleg over basisbegrippen van Word 2007
- uitleg over basisbegrippen van Excel 2007
- uitleg over multimedia : wat is dat ? Wat kan dat...
- surfen met Internet Explorer

Dus allemaal zéér basic en zéér traag. Doelgroep is senioren.

Het is niet mijn bedoeling om een cursus zonder meer over te nemen en te kopiëren.
Ik wil enkel vermijden dat ik het wiel opnieuw moet uitvinden terwijl er wellicht dergelijke cursussen/handleidingen gemaakt zijn.

En inderdaad, het is voor het goede doel : die cursisten betalen 25 EUR voor 10 lessen (inclusief de fotokopies van de handleiding).
Ikzelf doe 't voor niks. Ik krijg de dankbaarheid van de cursisten. Da's voor mij genoeg.

Ik hoop dat deze toelichting volstaat en iedereen geruststelt.

In ieder geval zijn jullie bedankt voor jullie reacties.

Vic
 
Dag J.W.,


Neen, neen, het is mijn bedoeling om een cursus te maken op maat van de cursisten.

Dat wil zeggen een uitleg in 10 lessen over :
- uitleg over de onderdelen van een pc
- intro in Windows XP (alternatief Windows Vista/7 ; de pc's zouden volgend jaar worden veranderd naar Windows Vista of Windows 7)
- uitleg over werken met de verkenner
- uitleg over basisbegrippen van Word 2007
- uitleg over basisbegrippen van Excel 2007
- uitleg over multimedia : wat is dat ? Wat kan dat...
- surfen met Internet Explorer

Dus allemaal zéér basic en zéér traag. Doelgroep is senioren.

In feite zou deze cursus onderdelen bevatten van een vijftal afzonderlijke cursussen.
- Hardware
- Windows XP
- Word
- Excel
- Internet

Neem eens contact op met het secretariaat van CVO-Hageland, afdeling Aarschot. (ingang Schaluin, SJ-college)
De leraren/leraressen daar maken zelf hun cursus, en omdat XP en 2007 toch al verouderd zijn en ze overgestapt zijn naar Windows 7 en Office 2010, geven ze misschien wel toestemming om onderdelen uit hun vorige cursus te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan