Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo mijn naam is Piet en ik heb een vraag ,als ik mijn computer opgestart heb dan is mijn beeldscherm groen, na een poosje wordt het vanzelf goed maar hij schakelt ook soms weer naar groen terug, ik heb een videokaart van het merk
Apparaatbeschrijving RADEON 9000 SERIES
Adapterserie RADEON 9000 SERIES
BIOS Versie BK8.0.0 VR000.000.008.000.000.001.001.000 f
Chiptype RADEON 9000 PRO AGP (0x4966)
DAC Type Internal DAC(400MHz)
Geinstalleerde Besturingssoftware ati2dvag (6.14.10.6614)
Geheugengrootte 128 MB
en een beeldscherm van Iiyama de prolite E 2003WSV, ook gebeurd het als ik mijn map Afbeeldingen open er eerst een zwart scherm komt en dan weer terugspringt naar normaal, wie O wie kan mij helpen

mvg Chepetto:vraagteken::vraagteken::vraagteken:
 
ik denk volgens ik zie je beeldscherm nog niet zo oud is anders zou ik denken dat je beeldscherm aan het begeven is maar ik denk dat je videokaart het probleem veroorzaakt mss even je beeldscherm testen met dxdiag dit tik je in in uitvoeren via start en overloop de testen eens op een van de pagina's die je daar krijgt.Een andere optie is mss even de nieuwste drivers voor je videokaart downloaden en installeren en de laatste versie van Direct X deze laatste kan je halen op de site van microsoft zelf;)
 
Er valt ergens 1 of meerdere kleuren weg, maar waar ?
Je hebt RGB ( rood , groen en blauw ) In jouw geval vallen er dus 2 kleuren weg als je een duidelijk alleen maar groen beeld hebt.

Ik zou het beeldscherm eens verwisselen met een andere computer om te lokaliseren waar dit probleem kan zitten.
Doet het beeldscherm rot op een andere computer, dan zit het probleem in het beeldscherm.
Doet de computer het rot met een ander beeldscherm, zit het in de grafische kaart van de computer.


Kontroleer voor de zekerheid ook even of de connectoren van het beeldscherm goed vast zitten, want dit kan ook tot gevolg hebben dat er een kleur weg valt.
 
Soms is het eenvoudig de kabel van je beeldscherm die aan het lossen is achteraan de pc.
Kijk eens na of ie goed vast zit.
Gewoonlijk zit het in de kabel of het scherm.
De kabel kan ergens gekneld hebben gezeten, of kort geplooid.
Het eens uittesten is het veiligste.
De videokaart lijkt me minder waarschijnlijk.
Kijk ook eens naar de pinnetjes in de stekker van het beeldscherm of er geen scheve bijzitten.
 
ik wil jullie alvast bedanken voor het snelle antwoord,ik ga zaterdag as. even een beeldscherm ophalen om alles eens uit te proberen,lukt het niet dan kom ik hier op terug, maar voor nu bedankt allen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan