harde schijf clonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
dag beste mensen ik ben nieuw hier en ik heb een probleempje ik heb een grotere hd gekocht en ik wil/heb mijn c schijf gekloond maar als ik ze in de plaats steek van mijn oude wil hij niet starten? heb meerdere clone programs geprobeerd ik heb wel de melding gekregen dat er iets niet gekopierd werd met sys in ik heb wel al gelezen dat de bootloader soms niet mee gekopierd wordt verder ik heb geen ori cd/dvd van het systeem ori zit op verborgen partitie op mijn c en het is xp home sp2dat er op staat, nu ik heb er eigelijk niet zoveel ervaring mee dus usser error is zeker mogelijk graag julie mening of ervaringen op dit onderwerp grtz,d
 
Ik klaar zo'n klusje met Acronis True Image.
Eerst maak ik een volledige Backup van de C Schijf.
Daarna zet ik de PC uit en verwijder de C schijf en plaatst hier de nieuwe schijf.
Daarna start ik op via een bootable CD rom, gemaakt door Acronis en zet deze volledige backup terug naar deze nieuwe schijf.
Eventueel daarna de oude C schijf er bij plaatsen en leeg maken.
 
okee zal ik zeker is lezen ,gisteravond nog is geprobeerd maar kreeg foutmelding Cyclische Redudantie fout effe gegoogeld dit is een gegevens fout in mijn vroegere dvd ahum backup dagen kreeg ik dit ook als de dvds versleten of beschadigt waren nu heb ik gisteravond xp pro op de nieuwe schijf gezet en ik kan nog en xp home cd krijgen van een vriend die ik dan met mijn eigen serial kan activeren daarna als wat ik wil op een stick zetten en overplaatsen. grtz,d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan