Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn beste wensen voor 2011.

Ik heb 2 Harde schijven van 1 T elk C is ingedeeld in 2 partie C en D is normaal
Maar op mijn E Back-up schijf heb ik van de 910 GB nog 380 GB over ,ik kijk wat er opstaat
in mappen Map PC 63 GB van Back-up windows en verder in enkele mappen met totaal 3 GB
Waar zou de rest staan 530 GB vind ik nergens terug -m-
 
Heb je alle mappen zichtbaar staan bij extra / mapopties / Weergave en dan bijna onderaan.
 
Beste Pluis
Dank voor u antwoord ,ik vind EXTRA /mapopties/ niet waar weergave invoorkomt.ik had vergeten bij te zeggen dat ik werk met Windows 7
Kunt u verder helpen ,ik heb wel EXTRA gevonden in eigenschappen van de schijf waarin ook Deframateren staat ,schijfcontrole... Ik denk dat ik niet op de goede weg zit ?....
Groetjes
 
Kies bij Windows7 Organiseren en daarna map en zoekopties.
Ga naar het tabblad Weergave.
Scroll in het venster naar Verborgen bestanden en mappen.
Selecteer de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven.
Klik op Toepassen en daarna op OK
 
Beste Pluis
Uw raad opgevolgd , alles gedaan maar ik zie alleen schijven die er bijkomen ,als ik er klik word me gevraagd een schijf in te steken. Tot daar mijn en ben ik gestopt en alles terug gezet.
Hartelijke dank en vele groetjes.
 
Heb ik het verkeerd voor als ik schrijf dat als ge in een systeem twee partities maakt op uw C schijf, dat ge een C en een E krijgt als er fysiek een tweede schijf aanwezig is?
Natuurlijk kan je dat wijzigen, maar standaard wordt bij een 2de en volgende partitie de eerst volgende vrije letter gekozen.
Dus uw schijf D zou dan de werkelijke 2de schijf van 1T zijn. En niet zoals ge denkt de E schijf.
 
Hey Mik
Neen ik heb 2 schijven C:/ en E:/ Beiden van 1 TERA.. de C :/ is verdeeld in 2 partie. C:/ en D:/ De 2 de schijf is de E:/ Back-up en door Systeem gereserveerd . Nero maakte de Back-up alle dagen ik heb deze uitgeschakeld en Windows de Klus laten klaren,en alle gemaakte Back-ups van Nero verwijderd iedere Back-up was 49 MB,ik heb dus nog 1 maal een Back-up genomen met Windows,mijn 530 GB vind ik nergens terug en heb nog 380 G
Ik had nog van 1000 GB nog 910 GB over Min 530 GB = 380 GB kijk ik naar hetgeen er opstaat is 9 GB + Windows Back-up PC 63 GB Ik heb schijfcontrole gedaan + deframateren en ik heb 2 CB winst. Waar zijn de 530 GB naar toe ?......
Dank voor uw reactie op mijn probleem.
 
Kijk eens via schijfbeheer. Mogelijks is er door????? een stuk van de schijf niet geformateerd. Zonder formattering zie je ze niet. Klik met rechtermuis op computer en kies daar beheren. Onder opslag kies je schijfbeheer. Laat het menu opkomen en zie hoe Uw schijven verdeeld zijn en wat er eventueel fout aan is.
 
Hallo Mik
Alles gedaan de E :/ schijf werkt correct ik heb ze nogeens gedeframateerd niet geformateerd.
Thanks
 
Beste Pluis
Uw raad opgevolgd , alles gedaan maar ik zie alleen schijven die er bijkomen ,als ik er klik word me gevraagd een schijf in te steken. Tot daar mijn en ben ik gestopt en alles terug gezet.
Hartelijke dank en vele groetjes.

beste manier om te zien hoeveel volume van welke schijf/volume (partitie) daadwerkelijk correct geformatteerd is en dus leesbaar door windows is door op je commandolijn te vragen naar diskpart en daarna naar list disk en list volume.

stel dat je daar je een gat vindt met de verloren bytes ga ik er van uit dat het 'unallocated space' is, en dat je dat met een partitieprogramma moet toewijzen aan een schijf/volume...
 
diskmgmt.msc
voer dit uit onder uitvoeren (run)
dit brengt je naar de gui van schijfbeheer en het niet gepartioneerde deel formateren

of
cleanmgr.exe
om al je oude data te verwijderen

ccleaner is misschien nog iets overzichtelijker, kun je na analyse nog es via rechterklik de mappen nazien

Suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan