Status
Niet open voor verdere reacties.
P

Pepe

Gast
hallo heb een vraagje kan ik mijn harde schijf die verdeeld is in partities terug zetten naar 1 partitie dus gewoon de c schijf
hoe kan ik dat doen dank
 
DIT kun je zeker...maar gelieve eerst deze 2 vraagjes te beantwoorden...

1..wil je al de bestanden die nu op de andere partities staan behouden ....of enkel de belangrijkste
2...over welke windows beschik je ....bijv: win7 home premium x64 bit
 
Ga naar Windows Start - Computer (rechts klikken). Selecteer Beheren. OF Open compmgmt.msc door in te voeren in je zoekvenster.

Ga dan naar schijfbeheer.
Je ziet dan de layout van je schijf. Rechts klik op je D schijf en selecteer volume verwijderen.
Rechts klik op je C partitie en volume uitbreiden selecteren.
 
rechts klik op computer en kies beheer..
klik verder op schijfbeheer (staat aan de linker kant vermeld )
schijf beheer opent in een nieuw venster ....(hier zie je de verdeling van de gehele harde schijf)
rechts klik op de partitie's na de C....en kies om deze te verwijderen ....
je verkrijgt daardoor 1 niet toegewezen ruimte ....
nadat dit gebeurt is rechts klik op de C partitie ...en je selecteert volume uitbreiden ...
volg de wizard op door 3x te bevestigen ....thats it ...
je heb nu hetgene je gewenst heb verkregen ...
 
daar vraag je me iets ....!!!
eerlijk gezegdt kan ik daar géén antwoord op geven .....gewoon omdat ik niet meer met xp werk...
ik veronderstel dat indien je de xp professional gebruik dit wel mogelijk kan zijn ...
in de home versie denk ik het niet .....daarom dat ik eerder ook vroeg welke versie je gebruikte van de win7

stel dat het niet mogenlijk is met de xp pro..(zag te laat dat je xp pro bedoelde )
dan kun je gebruik maken van het engelstalige gratis te gebruiken tool : Easues Partition Manager free
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan